MDT bij ons op het voertuig is echt een drama. Nutteloze investering geweest. Hieronder een opsomming van de problemen:
- Te vaak geen bereik
- Verkeerde aanrijroutes
- Te traag
- Meldingen vaak niet ingeschoten
Ook na diverse updates, veranderingen en weet ik wat nog meer is het echt knudde.
Geef mij maar de papieren versie van de waterkaarten. Werkt altijd en nog sneller ook.
Houwdoe
MDT op een voertuig is ideaal. Hieronder een opsomming van de voordelen....
- Alle relevante gegevens direct beschikbaar (van natuurbrand-inrijpunten, invoeren coördinaten tot aanvalsplannen)
- Routeplanning in veel gevallen erg goed. Zo zijn wij m.b.v. de MDT naar het oefencentrum in Weeze gereden met de brandweer
- In ons voertuig heeft de bevelvoerder een losse, 'draagbare' MDT tot zijn beschikking. Kan dus aanrijdend andere dingen opzoeken dan de manschappen achterin (o.a. satellietbeelden) en de portable MDT meenemen indien de situatie daar ter plaatse om vraagt
Inderdaad is het huisnummer een probleem. De oplossing daarvoor is klikken op 'toon op kaart' of iets dergelijks. Dan komt de MDT vrijwel altijd bij het juiste huisnummer uit (deze staan trouwens ook op het scherm aan de zijkant van de weg).
Kortom; ik vind het een ideaal ding en als manschap kan je bijzonder veel info uit één computertje halen