Jongeren mogen 'terugschieten'

Auteur Topic: Jongeren mogen 'terugschieten'  (gelezen 11134 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 21 mei 2007, 20:45:14
Je had er op kunnen wachten.....  ;) Volgens mij is fotograferen vanaf de openbare weg nog steeds niet strafbaar...

http://www.ad.nl/binnenland/article1385981.ece

maandag 21 mei 2007

Jongeren mogen 'terugschieten'

ZWOLLE - In reactie op agenten die in Zuid-Holland preventief hangjongeren fotograferen, heeft het Zwolse kunstenaarsduo Holsappel en Alkema maandag de site politiefoto.nl geopend. Bezoekers van de site mogen hierop zelfgemaakte foto's van agenten zetten.
+ afbeelding vergroten FOTO ANP
Het fotograferen van hangjongeren is ,,een uitwas van veiligheidswaan'', zei Wim Holsappel maandag. Bij agenten die niet op de gevoelige plaat vastgelegd willen worden, raden de kunstenaars gebruik van telelens of verdekt opgestelde posities aan.

Wekelijks stelt het duo voor de maker van de leukste foto een chocoladereep beschikbaar. Dit als knipoog naar het uitdelen van chocola aan jongeren door agenten in Schiedam. ,,Het wachten is nu op de inzet van gummybeertjes tegen hooligans'', aldus Holsappel.

Het duo reed in juni vorig jaar nog samen met oud-international Willy van de Kerkhof in een oranje tank Duitsland binnen uit protest tegen de verkoop van oranje Wehrmacht-helmpjes. Begin deze maand overhandigden ze aan de autoriteiten van Belgisch Limburg een 'wietkot', een mobiel verkooppunt om overlast van drugstoeristen rond Maastricht te voorkomen. In een eerdere ludieke actie beroofden ze verkleed als sint en pieten een supermarkt van een winkelkar vol pepernoten.




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2007, 20:52:39
Da's ook triest. Een groot deel komt zo van internet en het zijn geen eigen foto's.

Ik ben blij dat ik de gezichten van agenten op mijn foo's altijd onherkenbaar maak. Ik wil het ze niet aandoen dat ze met hun kop op die site komen te staan. :|
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2007, 20:53:49
Hebben jullie deze website al gezien: www.politiefoto.nl ?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2007, 20:56:05
Doet ons in ieder geval weer geen goed...  >:(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2007, 20:57:23
Ik hoop dat ze zichzelf nu flinke jongens voelen....  ::)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2007, 21:00:52
Sorry hoor mensen, maar daar had je natuurlijk op kunnen wachten... :-\
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2007, 21:02:13
Leg uit... ???


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2007, 21:02:48
Sorry hoor mensen, maar daar had je natuurlijk op kunnen wachten... :-\

En daar heb helemaal gelijk in, beide partijen zitten fout, een tegenactie zat er wel in. Ik vind dat de politie ook niet iedereen mag fotograferen, hieronder behoren dus ook de hangjongeren die zich netjes en normaal gedragen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2007, 21:05:02
HHmmm, ga ik kijken of ik er per ongeluk zelf tussen sta de kans is een op duizend, en wat denk je sta ik er gewoon tussen.

Ongeloofelijk,

Ene laatste regel laatste plaatje

mvg
Mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2007, 21:05:47
Het is vrij in NL om van de openbare weg foto's te nemen. Dat kan niemand je verbieden. Ze opnemen in een database is wel iets wat niet zomaar mag..  ;)