klachtenbehandeling mods

Auteur Topic: klachtenbehandeling mods  (gelezen 7039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #40 Gepost op: 8 mei 2007, 11:02:12

Zooo muzikaal?  :D    Ja ik weet wat je bedoelt maar moeten mischien sommige mensen zicht niet over alles opwinden en soms maar wat nemen en er een normale reactie op geven? O0
Soms maar wat nemen? Dat lijkt me niet de bedoeling op dit forum, dat bedoelt is voor hulpverleners, dat je "soms maar wat moet nemen. Ik kom hier omdat ik het interessant vindt, en omdat er een heleboel leuke/nuttige/grappige onderwerpen langskomen, niet om "soms maar eens wat te nemen" wat mij niet bevalt. Nou heb ik toevallig de mogelijkheid ook nog om te kunnen ingrijpen, maar zelfs als dat niet kon is er voor mij een grens, en die wordt bereikt als de tolerantie zakt onder het niveau dat Nederland een land maakt waar ik in wil leven.

Iedereen kan zich er druk over maken, maar the bottomline is wat er bovenaan staat: "112 voor allen, Allen voor 112" Hulpdiensten dus..... en daar zou de focus moeten liggen.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rene112

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 9 mei 2007, 06:26:45
Ik begrijp best dat discussies over sommige personen gevoelig liggen, maar je moet niet overdrijven. Zoals ik al eerder zij, sommige dingen moet je bespreekbaar maken anders kom je er nooit uit. Op het moment dat dingen te gortig worden kun je betreffende persoon er altijd nog op aanspreken of betreffende bericht verwijderen. Vooralsnog ben ik van mening dat dit in genoemde topic niet nodig was.

Ik vind het goed dat er op het forum gediscussieerd wordt over welke onderwerpen er wel en niet thuis horen!  ;)
Uiteindelijk "valt of staat" het forum toch bij het enthousiasme van de bezoekers en leden.

En ik ben het met je eens dat je sommige dingen "bespreekbaar" moet maken (of je er dan ook uit komt is nog maar de vraag ;))
Alleen zijn er voor het bespreekbaar maken van thema's als "integratie van nieuwe nederlanders", "overlast door crimineel gedrag van marokaanse jongeren" etc. etc. andere plaatsen op internet beschikbaar!

Deze thema's hebben gewoon geen directe relatie met waarvoor we hier bij elkaar zijn : hulpverlening en hulpverleningsorganisaties. Dit gaat over andere zaken die spelen in onze samenleving. Je moet gewoon ergens de grens leggen om het forum en de discussies on-topic te houden.

groeten,
René de Caluwé


Gast48368

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 9 mei 2007, 08:53:42
Hier zou ik me persoonlijk ook veel beter in kunnen vinden. Goed idee mark. Heb nou een beetje zoiets van '' Net alsof er afschuwelijke dingen zijn gezegd in betreffende topic en dat mag dan niemand weten. Als er nou een slotje op was gekomen had ik er persoonlijk best begrip voor kunnen opbrengen, want het is tenslotte ook geen makkelijk onderwerp.

Misschien iets voor de mods om eens naar te kijken in de toekomst?

"Dat mag dan niemand weten" is naar mijn mening een interpretatie wat jij ervan maakt. Als een moderator een topic verhuisd is dat omdat er zaken worden benoemd, welke niet geschikt zijn voor een forum, of waarvan wij vinden dat bepaalde dingen niet door de beugel kunnen.

Een beetje vertrouwen in de mods zou ook niet verkeerd zijn in deze. Het is voor de leden vervelend dat ze het dan niet meer kunnen lezen, maar daar is het juist voor bedoeld, om het niet meer te kunnen lezen.  ;)

Als wij er alleen een slotje opzetten, en alles laten staan, dan schiet het 't doel voorbij. Het komt een enkele keer ook nog wel eens voor dat je een topic maar even snel "in het modhok parkeren" omdat het daar niet goed gaat, maar je wilt als moderator overleggen, of je hebt geen tijd om het hele topic op dat moment op te schonen. Het blijft vrijwilligerswerk, dus dan moeten de leden maar even wachten tot het topic al dan niet opgeschoond terug komt.  :)

Dus de topic verhuizen, en daarbij een begeleidend schrijven (zoals het nu gaat dus) vind ik een goede werkwijze.  ;)

Verschillen van mening zullen er altijd blijven bestaan op zo'n groot forum als deze...........


harold

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 9 mei 2007, 10:00:13
Toch vind ik dat sommige moderators hun taak te ijverig uitvoeren.
Een forum moet toch een weerspiegeling vormen van wat er leeft onder hulpverleners?
Dat zijn ook maatschappelijke problemen, waaronder ook integratievraagstukken en cultuurverschillen. Juist hulpverleners krijgen daar dagelijks mee te maken, en dan niet beleidsmatig maar puur praktisch.
Ik vind dat onderwerpen die daarmee samenhangen niet doodgezwegen moeten worden. Ook is er geen noodzaak om te verwijzen naar andere forums waar dergelijke onderwerpen beter op hun plek zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om de grens te bepalen waarop er sprake is van racistische uitlatingen, maar aan de andere kant vind ik het ook aardig hypocriet hoor. Dit is een samenleving waar racisme leeft. Alleen iedereen ontkent het. Iedereen speelt mooi weer en doet alsof het er niet is. Stel je voor dat je er publiekelijk laat weten wat je vind. Maar intussen...


Rene112

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 9 mei 2007, 12:57:05
Toch vind ik dat sommige moderators hun taak te ijverig uitvoeren.
Een forum moet toch een weerspiegeling vormen van wat er leeft onder hulpverleners?

Volgens mij (maar wie ben ik :D ;D) is het doel van het "hulpverleningsforum" het uitwisselen van informatie en discussiëren over hulpverleners en hulpverlening, door zowel hulpverleners zelf als geïnteresseerden.
Daarmee is helder dat de discussie (of informatie) onderwerpen betrekking moeten hebben op de hulpverlening zelf en dus niet in zijn algemeenheid "wat er leeft onder hulpverleners".

Daarover heeft vorig jaar de beheerder (Pieter) volgens mij een paar duidelijke besluiten genomen. Toen ging het over de doelstelling van het Jeugdhok en discussies over niet hulpverleningszaken die (als ik het goed heb) bij Algemene vragen werden gestart.

groeten,
René de Caluwé