Mag een voertuig inclusief striping verkocht worden?

Auteur Topic: Mag een voertuig inclusief striping verkocht worden?  (gelezen 5451 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2007, 21:27:34
lekker bij de hand weer....


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2007, 21:31:50
lekker bij de hand weer....
Tikfout? ??? Het is nl. een auto van de Brandweer...  :|


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2007, 21:34:06
Het enige waar je mee in strijd bent is het copyright op het beeldmerk en exclusieve gebruik van die (manier van) striping zonder toestemming of vergunning.
@Karim: hij heeft de brief van BiZa meegenomen naar het korps, zoals ik het begreep, uitgelegd dat hij als verzamelaar (met nog meer oudere brandweerwagens) de boel zo compleet en origineel mogelijk in zijn verzameling wilde hebben, en van de commandant daarop toestemming gekregen heeft om hem zo te laten, alleen als hij ermee rijdt moet de dakset afgedekt zijn en de tekst brandweer is wél verwijderd.


Volgens mij gaat de lokale commandant niet over het copyright maar BiZa als beeldrechthouder  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2007, 21:36:05
Zal best, kennelijk zijn de contacten op lokaal niveau beter geregeld daar ter plaatse ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2007, 22:30:55
Volgens mij gaat de lokale commandant niet over het copyright maar BiZa als beeldrechthouder  ;)

gek genoeg is biza niet de beeldrechthouder, maar het disign buro die het heeft ontworpen voor biza!
Nemo me impune lacessit


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2007, 22:38:02
raar eigenlijk.. ik maak iets voor een ander... dan heb die gene voor wie ik het maak toch de rechten?
dit ligt aan de afspraken die je maakt ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2007, 00:22:35
gek genoeg is biza niet de beeldrechthouder, maar het disign buro die het heeft ontworpen voor biza!

Oh jah? Dat verbaasd me. Design Studio Dumbar heeft dat toch in opdracht van BZK uitgevoerd? Dat heeft BZK toch ook de rechten (als opdrachtgever) ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2007, 07:02:48
Ligt er maar net aan hoe de afspraken zijn gemaakt. Bij een foto kan de fotograaf de recht hebbende zijn, tenzij hij ze heeft verkocht aan zijn opdrachtgever... ;)