Doe mij maar roepnummers, dit is vooral bij de grotere inzetten veel duidelijker dan allerlei combinatienamen. De bemanning van een voertuig weet z'n eigen nummer en ook de ovd van het korps weet die prima te benoemen.
Bij grotere inzetten wordt er als het goed is overgeschakeld op pelotonsstructuur, dus OvD 100, 1e TS 110, 2e TS 120, usw.
Dan maakt het niet uit of er een roepnummer of naam wordt gebruikt bij de allarmering.
doe mijn de nummers maar
als je ze vaak hoort weet je ook welk voertuig waar staat en is de plaatsnaam overbodig.
met plaatsnaam krijg je allemaal onmogelijke woorden als haoosth of hvoosth tsvolen tsmibeem tszobee nee doe mij dan maar gewoon de 7861 7671 7634 7600 7640
veel korter bondiger
Die onmogelijke woorden krijg je omdat er in het p2000 systeem maar een beperkt aantal tekens gebruikt kan worden, daarom wordt de plaatsnaam afgekapt. In het mobilofoon verkeer wordt hier in Fryslân de volledige plaatsnaam gebruikt.
Ikzelf kom uit fFryslân dus ik ben niet anders gewend dat de roepnamen. Ik denk dat ieder manier zijn voors en tegens heeft, maar ik denk dat het in feite weinig uitmaakt. Het is maar net wat je zelf gewend bent, dat werkt het prettigst.