Auto te water - Amsterdam 24-05-2007

Auteur Topic: Auto te water - Amsterdam 24-05-2007  (gelezen 7637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2007, 16:45:38
[img]http://www.at5.nl/imgblobs/87/11800161100.43240596102887er_340.jpg[img]
www.at5.nl

Auto te water op Nassaukade

24-5-2007
Op de Nassaukade in Westerpark is donderdag rond 14.30 uur een auto te water geraakt bij een aanrijding.
Zes slachtoffers zijn uit het water gehaald. De bestuurder van de auto is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Of de andere vijf ook inzittenden waren, is nog niet bekend.
De omgeving van het ongeval is ruim een uur afgezet. De exacte toedracht van het ongeluk is nog onduidelijk.

www.at5.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Automobilist op Nassaukade te water
AMSTERDAM Op de Amsterdamse Nassaukade is donderdag door onbekende oorzaak een auto te water geraakt. Drie omstanders sprongen in het water, maar wisten de man niet te bevrijden. Ook de brandweer kreeg de man niet uit de auto. Een duikteam slaagde wel. De man is bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht.

www.rtvnh.nl


Automobilist raakt te water en overlijdt

(Novum) - Een automobilist is donderdagmiddag langs de Nassaukade in Amsterdam te water geraakt en overleden. De man werd door een duikteam van de brandweer uit het water gehaald, maar overleed later in het ziekenhuis, meldt een woordvoerder van de brandweer.

Het eenzijdige ongeluk deed zich rond 14.30 uur voor. Drie omstanders doken daarop het water in om de man te redden, maar dat mislukte omdat de auto te diep lag. Ook twee brandweermannen konden het slachtoffer niet bereiken. Een duikteam van de brandweer wist de man wel op de kant te krijgen. Hij werd in kritieke toestand vervoerd naar het ziekenhuis, waar hij overleed. De toedracht van het ongeluk is nog niet duidelijk.

Bron: nieuws.nl


img tags weggehaalde + quote goed gezet!

Palmpie
mod


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2007, 17:37:58

www.at5.nl

Auto te water op Nassaukade

24-5-2007
Op de Nassaukade in Westerpark is donderdag rond 14.30 uur een auto te water geraakt bij een aanrijding.
Zes slachtoffers zijn uit het water gehaald. De bestuurder van de auto is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Of de andere vijf ook inzittenden waren, is nog niet bekend.
De omgeving van het ongeval is ruim een uur afgezet. De exacte toedracht van het ongeluk is nog onduidelijk.

www.at5.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Automobilist op Nassaukade te water
AMSTERDAM Op de Amsterdamse Nassaukade is donderdag door onbekende oorzaak een auto te water geraakt. Drie omstanders sprongen in het water, maar wisten de man niet te bevrijden. Ook de brandweer kreeg de man niet uit de auto. Een duikteam slaagde wel. De man is bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht.

www.rtvnh.nl


Automobilist raakt te water en overlijdt

(Novum) - Een automobilist is donderdagmiddag langs de Nassaukade in Amsterdam te water geraakt en overleden. De man werd door een duikteam van de brandweer uit het water gehaald, maar overleed later in het ziekenhuis, meldt een woordvoerder van de brandweer.

Het eenzijdige ongeluk deed zich rond 14.30 uur voor. Drie omstanders doken daarop het water in om de man te redden, maar dat mislukte omdat de auto te diep lag. Ook twee brandweermannen konden het slachtoffer niet bereiken. Een duikteam van de brandweer wist de man wel op de kant te krijgen. Hij werd in kritieke toestand vervoerd naar het ziekenhuis, waar hij overleed. De toedracht van het ongeluk is nog niet duidelijk.

Bron: nieuws.nl

http://tip.at5.nl/2007/05/24/auto-te-water/

hier staan wat foto's en stukje film van de auto te water op de nassaukade
Sterkte aan de familie van het slachtoffer

img tags weggehaalde + quote goed gezet!

Palmpie
mod


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2007, 18:07:39
Er staan zoveel mensen maar een beetje toe te kijken :o waarom helpen er niet meer?  :-\


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2007, 18:09:36
nu ik even naar de foto kijk , zie ik toch een deur een stukje open staan , er staat in het stukje dat de deuren niet open gingen


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2007, 18:14:30
Misschien in de paniek....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2007, 18:16:40
De druk van het water is enorm, dus die deur openen is bijna onmogelijk. De enige optitie is het raam kapot maken met een lifhamer of een steen. Of als de auto vol is gelopen met water, daarna is er genoeg tegendruk. Wel erg voor die mensen die de man probeerde te redden, krijg je nooit meer van je netvlies af.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2007, 19:05:40
Mijne wel ;)

Nu ben ik nog benieuwd wat er aan de hand is daar...

Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken! Daar kun je meestal alles wel terugvinden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireShark

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2007, 19:17:53
Uit ervaring als Brandweerduiker zeg ik dat de tegendruk van het water meevalt!
Onder water moet je inderdaad aardig wat kracht zetten om de deur te openen, maar het is te doen.
In dit geval dreef de auto nog, en dan is de deur open maken gewoon te doen met normale krachtsinspaning.
Ik denk dat er in dit geval meer aan de hand was bv. Dat de deur ontzet was door de klap en niet te openen is of in dit geval maar een stukje of dat de persoon niet wilde dat de deur geopend werd....

Maar wat mij wel heel erg opvalt en ik denk dat de mentaliteit van de mensen tegenwoordig zo is: 2 man in het water om te helpen en 30 man aan de kant!
(Ze hadden met die 30 man zelfs de auto uit het water kunnen tillen,  ;))
Gr.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2007, 19:20:50

(Ze hadden met die 30 man zelfs de auto uit het water kunnen tillen,  ;))
Gr.

Volgens de persvoorlichter was het er een meter of vier diep, dat tillen kun je denk ik wel vergeten! Ik vind het inderdaad erg dat iedereen op de kant blijft staan maar ja, zo werkt het tegenwoordig  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !