Auto te water - Amsterdam 24-05-2007

Auteur Topic: Auto te water - Amsterdam 24-05-2007  (gelezen 7639 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2007, 19:50:19
Moeten die 30 personen niet in de problemen komen weet niet of er een schaal "zeer grote duikinzet"  bestaat  ^-^
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2007, 20:42:14
Volgens de persvoorlichter was het er een meter of vier diep, dat tillen kun je denk ik wel vergeten! Ik vind het inderdaad erg dat iedereen op de kant blijft staan maar ja, zo werkt het tegenwoordig  :-X

Ik vind het allemaal maar makkelijk. Wij zitten hier maar achter ons scherm te praten over mensen die niet wisten wat ze zagen. Ik heb zo'n situatie nog nooit meegemaakt maar ik denk dat je perplex staat en niet zou weten wat je moet doen. Wat heb je aan 30 man in het water??? Je hebt maar 1 deurknop waar de man zat en wat moet je anders doen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2007, 21:29:45
Dan kan je uit 3 dingen kiesen: 1 Meehelpen O0
                                           2 Toekijken (zonder in de weg te lopen)
                                           3 Gewoon zo dicht mogelijk kijken en in de weg staan.

Ik zelf zal alltijd voor methode 1 kiezen dan heb je teminste iets geprobeerde. Zo ben ik dan weer  O0


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2007, 21:59:33
Dan kan je uit 3 dingen kiesen: 1 Meehelpen O0
                                           2 Toekijken (zonder in de weg te lopen)
                                           3 Gewoon zo dicht mogelijk kijken en in de weg staan.

Ik zelf zal alltijd voor methode 1 kiezen dan heb je teminste iets geprobeerde. Zo ben ik dan weer  O0

Maar dat bedoel ik. Dat zeg je nu, nu je lekker thuis zit. Maar het is een moment opname. Zou je zoiets ook doen als je het voor je ogen ziet gebeuren... En daar kan je geen antwoord op geven als je het nog nooit heb meegemaakt.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2007, 22:01:31
ik vind dat als je 112 belt ook al mee helpt.

ik zou echt niet het water in durven maar ik zou bellen en wachten meer niet.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 mei 2007, 22:04:25
Ik heb het zelf ondervonden, tot twee keer toe zelfs. Een keer een ongeval met de fiets gehad, ik lag een half uur lang op het fietspad zonder dat iemand op of om keek, na een half uur kwam er dan eindelijk iemand kijken. Gelukkig had ik niets gebroken, maar ik had wel flinke kneuzingen. Ook een keer met mijn skates in het winkelcentrum gevallen, met mijn kop op de stenen. Daarbij hielp helemaal niemand mij. Dus heb ik zelf om hulp moeten bellen.

Ik ben daarin heel anders, ik help waar nodig is. Heeft iemand mijn hulp nodig dan help ik die persoon. En zeker als deze persoon verkeerd in een noodsituatie, te denken aan een ongeval, of in dit geval een auto te water. Hulp zou ik zeker bieden.


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2007, 22:04:51
Zo nu staat alles bij elkaar  O0
Brandwacht 1e klas + WVD


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2007, 22:05:31
maar je moet wel hulp bieden naar je eigen kunnen.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2007, 22:10:49
maar je moet wel hulp bieden naar je eigen kunnen.

Dat klopt zeer zeker. Maar je raakt toch een beetje in schock, de een helpt de ander en de ander weer niet. Iedereen is daar verschillend in. Als ik bijvoorbeeld nou zou zeggen wat ik zou doen als er bij mij thuis brand uit zou breken (in de hoop dit nooit mee te hoeven maken), ik pak m'n spullen en ik ren weg uit m'n huis. Maar als het gebeurt dan doe je toch vaak andere dingen dan je in eerste instantie dacht.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2007, 22:12:27
ik weet gewoon nu al als er een ongeluk op het water gebeurt of zo ik er gewoon niet heen zou gaan. simpelweg omdat ik het vertrouwen niet inmezelf heb dat ik het kan met zwemmen. maar als er een autoongeluk zou gebeuren zou ik wel helpen of net als jou voorbeelden.
flappus  niet elke verandering is een verbetering