Werkervaringen met de MTP 850

Auteur Topic: Werkervaringen met de MTP 850  (gelezen 6360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2007, 00:32:42
wij hebben ook de 800, even wennen, maar als je er even mee heb gewerkt zijn het toch fijne porto's hoor  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 4 juni 2007, 08:55:41
Hier ook hoor ;) :P en klop dat je inderdaad via de pijltjes toetsen van gespreksgroep kunt wisselen. Maar er zijn nog meer opties:

Via de 2 toetsen op de zijkant van het apparaat en via het menu...

Correct,

maar dat kan je software matig allemaal een functie geven. Alleen het aantal opties zijn zo belachelijk groot, dat naar mijn mening de functionaliteit van de porto op de achtergrond wordt geschoven.

  • Heb jij een kleurenscherm nodig?
  • Heb jij je GPS coördinaten nodig?
  • Ga jij data transmissie (SDA) verzenden?
  • Probeer je knoppen eens in te toetsen met handschoenen aan

Het zijn maar een paar voorbeelden, maar een simpele "speed-dailing" is weer niet mogelijk. Dus moet je weer door alle banken rammelen en vervolgens het juiste kanaaltje zoeken. En daarbij de extra's welke aangesloten kan worden op de onderzijde is te fragiel.

RR (alleen een aan/uit-knop is toch voldoende?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #12 Gepost op: 4 juni 2007, 10:29:22
Rolf,

in de begin periode van C2000 heb ik er ook een aantal maanden mee gewerkt. Ik was er niet zo dol op omdat tijdens het werk je opeens van kanaal bent veranderd zonder dat je het merkt. (hij geeft wel een signaal bij wisseling maar dat hoor je niet altijd)
Volgens mij rijdt Hollands Midden met deze porto's.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 4 juni 2007, 16:47:15

  • Heb jij je GPS coördinaten nodig?


Ik weet dat de GPS data wel door sommige korpsen worden gebruikt bijv. met het dirrigeren van politiehelikopters naar de juiste lokatie!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2007, 01:45:25
Ik weet dat de GPS data wel door sommige korpsen worden gebruikt bijv. met het dirrigeren van politiehelikopters naar de juiste lokatie!
Gaat in de toekomst bij meerdere korpsen ingevoerd worden. Over het algemeen ben ik verder zeer tevreden met de porto en C2000 in het algemeen!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 5 juni 2007, 09:00:33
Ik ben benieuwd  ;) Krijg me eigen begin augustus  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2007, 18:42:04
Het zijn maar een paar voorbeelden, maar een simpele "speed-dailing" is weer niet mogelijk. Dus moet je weer door alle banken rammelen en vervolgens het juiste kanaaltje zoeken. En daarbij de extra's welke aangesloten kan worden op de onderzijde is te fragiel.

Hebben wij het toch niet slecht gedaan met de Sepura's. Ander groepje kiezen is kwestie van toets indrukken, en vervolgens het groepsnummer. Of scrollen met de grote draaiknop. Dit werkt op zowel de mobi's als de porto's precies hetzelfde.