Werkervaringen met de MTP 850

Auteur Topic: Werkervaringen met de MTP 850  (gelezen 6457 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Gepost op: 27 mei 2007, 11:31:35
Momenteel zyn er geen nieuwe Motorola MTP 700 meer leverbaar. In de regio waar ik werk, gaat men over op een nieuwe porto en later ook op nieuwe mobilofoons. Het management van de RAV heeft al een porto op het oog, namelyk de MTP 850 van Motorola. Persoonlyk ben ik niet bly met de dubbel-functie van de draaiknop en het telefoon-achtige gebruik. En de eventuele extra's als handmic's, headsets etc zyn voorlopig niet te leveren.

Maar wat is jullie ervaringen met de MTP 850?

RR (Uw kennis is myn input)


Elke hulpverlening start met communicatie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2007, 11:57:24
Persoonlyk ben ik niet bly met de dubbel-functie van de draaiknop en het telefoon-achtige gebruik.

Doel je daarmee er op dat je er mee het volume kunt instellen EN de groep kunt selecteren?

Ik heb zelf met de MTH800 inderdaad al een paar keer gehad dat ik perongeluk van groep wisselde terwijl ik hem alleen harder wilde zetten  :-\ Vrij lastig, maar even wennen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2007, 12:01:32
Doel je daarmee er op dat je er mee het volume kunt instellen EN de groep kunt selecteren?

Ik heb zelf met de MTH800 inderdaad al een paar keer gehad dat ik perongeluk van groep wisselde terwijl ik hem alleen harder wilde zetten  :-\ Vrij lastig, maar even wennen!

BINGO!!! Precies wat ik bedoel. Maar ben jy er ondertussen aan gewend of blijft het een onhandige handeling een dergelyke dubbel-functie?

RR (En nu met werkhandschoenen aan!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2007, 12:16:33
@ Rescue Ranger,

Mag ik vragen wat de reden ervan is dat de RAV (Kennemerland) nu al overstapt op andere Portofoons/Mobilofoons?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2007, 12:24:11
BINGO!!! Precies wat ik bedoel. Maar ben jy er ondertussen aan gewend of blijft het een onhandige handeling een dergelyke dubbel-functie?

RR (En nu met werkhandschoenen aan!!)

Zovaak heb ik hem nog niet vastgehad , maar het is een aparte handeling vind ik! Ik houd het in ieder geval op even wennen! Wel erg handig is de trilfunctie die er op zit bij een binnenkomende oproep (weet niet of dat ook op de oude zit?)

En met werkhandschoenen .... dat heb ik nog niet geprobeerd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2007, 17:34:26
@ Rescue Ranger,

Mag ik vragen wat de reden ervan is dat de RAV (Kennemerland) nu al overstapt op andere Portofoons/Mobilofoons?

De levering van de MTP 700 is het grote probleem. Ze benne er niet meer. Dus vandaar. Maar binnen enkele weken maakt het management welk type portofoon het gaat worden. Dan worden deze besteld en binnen 6 weken moet ik ze geprogrammeerd hebben en uitgeleverd zyn.

RR (Lekker slim zo vlak na de authenticatie)
Elke hulpverlening start met communicatie.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2007, 21:34:30
Doel je daarmee er op dat je er mee het volume kunt instellen EN de groep kunt selecteren?

Ik heb zelf met de MTH800 inderdaad al een paar keer gehad dat ik perongeluk van groep wisselde terwijl ik hem alleen harder wilde zetten  :-\ Vrij lastig, maar even wennen!

Gebeurde hier ook regelmatig.
Kan er nog steeds niet aan wennen.
Ben dan ook van plan om deze optie uit te laten schakelen door onze C2000-afdeling....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2007, 12:30:24
Gebeurde hier ook regelmatig.
Kan er nog steeds niet aan wennen.
Ben dan ook van plan om deze optie uit te laten schakelen door onze C2000-afdeling....

Hoe ga je dan van gespreksgroep wisselen? Kan dat ook met de toetsen ofzo?

En hebben jullie persoongebonden porto's, dat je zelf kan bepalen dat uit te laten schakelen ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2007, 12:40:39
Hoe ga je dan van gespreksgroep wisselen? Kan dat ook met de toetsen ofzo?

En hebben jullie persoongebonden porto's, dat je zelf kan bepalen dat uit te laten schakelen ???

Je kunt EN met de draaiknop en met de pijltjes toetsen van gespreksgroep wisselen! Ik weet dat ze bij Politie Kennemerland wel persoongsgebonden porto's krijgen, weet niet hoe dat bij TCF zit ;-)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2007, 00:19:09
Je kunt EN met de draaiknop en met de pijltjes toetsen van gespreksgroep wisselen! Ik weet dat ze bij Politie Kennemerland wel persoongsgebonden porto's krijgen, weet niet hoe dat bij TCF zit ;-)

Hier ook hoor ;) :P en klop dat je inderdaad via de pijltjes toetsen van gespreksgroep kunt wisselen. Maar er zijn nog meer opties:

Via de 2 toetsen op de zijkant van het apparaat en via het menu...