Wanneer is pijn op de borst angina pectoris?

Auteur Topic: Wanneer is pijn op de borst angina pectoris?  (gelezen 13914 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2007, 09:36:26
Het was een goed stuk totdat deze opmerking voorbij kwam - Het ging mij erom dat het vat binnen een uur openging.....ik wil helemaal niet bewijzen dat ik een held ben. Integendeel, ik heb gewoon gedaan waar ik voor betaald wordt...

Dat weet ik. Het is ook niet rot naar jou persoonlijk bedoeld, excuus als het zo overkomt. Waar het mij om ging/gaat is dat je inderdaad gewoon het (gelukkig nu door steeds meer regio's geïmplementeerde) protocol volgt, en dat is voor mij geen bewijs dat iets goed werkt. Met een kleine kanttekening dat het voor deze vrouw natuurlijk wel een prettige uitkomst is.  ;)

@Ehv-er: een waaknaald is een normale infuusnaald die ingebracht wordt, maar niet meteen aangesloten wordt op een infuuszak. Hij wordt dus als voorzorgsmaatregel ingebracht om direct medicatie toe te kunnen dienen mocht dat nodig zijn.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2007, 15:05:01
??? wat is een waaknaald eigelijk, en waarvoor wordt ie gebruikt??
daar wordt mee bedoeld een venflon (  = infuus naald)

bron:

* er kan snel medicatie door intraveneus gegeven worden
* of een infuus op aansluiten

:)

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2007, 18:38:25
Als ik het goed heb is een waaknaald een naald die 'alvast'' word ingebracht zodat er al een toegang is om zonodig snel IV medicatie toe te kunnen dienen als dit nodig mocht blijken

edit: mijn reactie was gelijk met die van SEH-zustertje
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2007, 20:17:42
@Ehv-er: een waaknaald is een normale infuusnaald die ingebracht wordt, maar niet meteen aangesloten wordt op een infuuszak. Hij wordt dus als voorzorgsmaatregel ingebracht om direct medicatie toe te kunnen dienen mocht dat nodig zijn.

Ik word blijkbaar niet gelezen  :'( ;)

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2007, 21:08:36
Ik word blijkbaar niet gelezen  :'( ;)
:-[   oepsie.....zie nu pas jou posting!

hmmm......misschien weer eens tijd voor andere lenzen ;)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2007, 19:56:26
Hmm, als je nitro geeft en de pijn zakt, is het waarschijnlijk AP geweest  ;)

Zullen we dan eerst maar even de tensie meten en zo ...?
het was eenehbo vraag trouwens...:-)

Bij ons op de afdeling (Longziekten) in het ziekenhuis (Amsterdam Noord) wordt bij mensen die bekend zijn met POB vaak nitro gegeven en een ECG gedraaid.
Mensen die niet bekend zijn met POB wordt eerst ff de RR en Pols gemeten en dan alsnog ECG  ::)

Maar dit zal overal anders zijn ;)

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2007, 08:35:05
Bij ons op de afdeling (Longziekten) in het ziekenhuis (Amsterdam Noord) wordt bij mensen die bekend zijn met POB vaak nitro gegeven en een ECG gedraaid.
Mensen die niet bekend zijn met POB wordt eerst ff de RR en Pols gemeten en dan alsnog ECG  ::)

Maar dit zal overal anders zijn ;)
ehh...idd. is dat dan toch weer overal anders..... ;)
protocol hiero......
ook bekende pob-ers....
altijd eerst RR meten , < 100 geen NTG , direkt overleg arts  (op de verpleegafdeling)
aangezien je ze anders wellicht geen RR meer hebben wegpuft.....of te wel collaps....

(wat nogal eens gebeurd in thuis situatie....) 8)