Gezocht: info over omgaan met agressie tijdens preventieve diensten

Auteur Topic: Gezocht: info over omgaan met agressie tijdens preventieve diensten  (gelezen 2587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

freudsap

• Forum gebruiker
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Hoi,

Ik ben op zoek naar informatie over omgaan met agressie op preventieve diensten. Dit kan gaan van kleinschalige hulpposten tot festivals en dergelijke. Heeft er iemand informatie? Heeft er iemand hier een bijscholing over gehad/gegeven? Iemand nuttige links? Nuttige teksten?

Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver

Sunflower

• Gast
Ah, hier is deze thread. Was 'm even kwijt. ;)

Wel, moet het heel specifiek over het thema zijn, of zijn gewone algemene teksten over agressie waaruit je dan wel zelf de aanpak in een concreet geval moet afleiden ook goed?
In dat eerste geval kan ik je niet direct verderhelpen. In het tweede geval zal ik hier geregeld wat teksten komen binnengooien. Mocht het te lang duren, mag je me er altijd aan herinneren.

freudsap

• Forum gebruiker
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Ah, hier is deze thread. Was 'm even kwijt. ;)

Wel, moet het heel specifiek over het thema zijn, of zijn gewone algemene teksten over agressie waaruit je dan wel zelf de aanpak in een concreet geval moet afleiden ook goed?
In dat eerste geval kan ik je niet direct verderhelpen. In het tweede geval zal ik hier geregeld wat teksten komen binnengooien. Mocht het te lang duren, mag je me er altijd aan herinneren.

Deze mogen ook algemeen zijn.  We kunnen ze zelf wel "vertalen" naar deze concrete situatie.  (Als iemand al specifieke teksten heeft, mooi meegenomen natuurlijk.  We moeten het warm water niet opnieuw uitvinden...  8) )
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver

Sunflower

• Gast
Ah oké.
Dan kan je misschien beginnen met het boek "Sociale beïnvloeding" van Jef Nuttin, hoofdstuk 'agressie'?

ED95

• Arts
  • Forum gebruiker
Wat moet ik eigenlijk verstaan onder preventieve diensten? Het voorkomen van Eerste Hulp gevallen?
Ik neem aan dat je vooral een repressieve taak waarborgt.

Karim

• Gast
Wat moet ik eigenlijk verstaan onder preventieve diensten? Het voorkomen van Eerste Hulp gevallen?

Nee, met "preventieve diensten" bedoelen ze in Belgie gewoon 'n ehbo post bij evenementen.

Het is inderdaad enkel 'n repressieve taak die ze hebben, en noemen 't daar alleen 'n beetje raar  ;)

Paul P

• Junior gebruiker
  • **
Misschien is deze site iets voor je?
www.veiligezorg.nl