politie gaat gericht schieten bij rellen??

Auteur Topic: politie gaat gericht schieten bij rellen??  (gelezen 7680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Gepost op: 29 mei 2007, 21:19:27
Wilders: Schieten bij ernstige rellen
DEN HAAG - De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dat zei fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag.


Dit zou volgens hem bij voorkeur moeten gebeuren in het been. Als wettelijk wordt vastgelegd dat een agent na zo'n actie niet vervolgd wordt, zal volgens Wilders de aarzeling verdwijnen om hard op te treden tegen relschoppers.

De fractievoorzitter reageerde met zijn pleidooi op de rellen vorige week bij de oefeninterland in Tilburg tussen de voetbalploegen van Jong Oranje en Jong Marokko.

De VVD spreekt van een „idioot voorstel”. „Ik dacht dat we hier nog gewoon in een rechtsstaat wonen en dan gaan we niet op mensen schieten. Dat doen leiders als Castro of Poetin niet eens en dat zijn toch ook geen lieve jongens.”


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/64524101/Wilders:_Schieten_bij_ernstige_rellen.html?p=3,1


hallo beste politie, Kmar en alle overige forumleden.

wat vinden julie van deze plannen van de heer Wilders?? ik vind het ronduit belachlijk dat je op mensen gaat schieten. stel je voor je raakt er eentje net verkeerd?? maar aan de andere kant de waarschuwingsschoten zullen wel erggoed afschrikken. harder optreden vind ik ook nodig, maar niet door iemand zomaar te beschieten. ik heb in Rusland en een aantal afrikaanselanden wel eens gezien dat men bij rellen waarschuwingsschoten lost, maar echt gericht schieten heb ik bij geen enkele andere land gehoord of gezien.

ik denk ook dat de hele EU deze actie zal veroordelen. en wordt Nederland hier niet populairder door.

graag hoor ik hier ook julie mening over, en van de politie, en Kmar graag uw meningen, en aan u de vraag of u hieraan mee zou werken indien u de bevoegheid zou krijgen en u niet vervolgd zou worden??

alvast iedereen bedankt voor de reacties??




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2007, 21:21:20
Mag de politie ook schieten op Wilders als hij weer eens een (politieke) rel veroorzaakt.  :-\ ???


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2007, 21:24:11
Mag de politie ook schieten op Wilders als hij weer eens een (politieke) rel veroorzaakt.  :-\ ???

waar slaat dat nou weer op???  we hebben het over relschoppers zelf niet over mensen die dat veroorzaken (zoals jij dat zegt)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2007, 21:27:07
waar slaat dat nou weer op???  

Dat dacht ik ook toen ik het idee van Wilders las.  ;D


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2007, 21:27:31
maar dan geen 9 mm he ;D ;D ;D dan gaan we meteen voor 120 mm of groter ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2007, 21:28:29
maar dan geen 9 mm he ;D ;D ;D dan gaan we meteen voor 120 mm of groter ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


ja dat hebben ze wel nodig  O0  :D


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2007, 21:33:13
ik zit me net te bedenken: ben je als vader zijnde met je zoon(s) naar een voetbalwedstrijd, er ontstaan rellen en jij of 1 van je zoons wordt overhoop geschoten omdat ie toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stond.

wie gaat zich daarvoor verantwoorden?? de heer Wilders?? durf ik te wedden dat ie zegt die agenten hebben de bevoegdheid... was mijn idee maar tis door  de meerderheid goedgekeurd


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2007, 21:34:51
ze gaan echt niet iedereen "neerschieten" die daar (toevalig'/perongeluk) in de  buurt is  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2007, 21:36:40
waar slaat dat nou weer op???  we hebben het over relschoppers zelf niet over mensen die dat veroorzaken (zoals jij dat zegt)

Ik geloof dat we nu een testje gaan doen wat je IQ is...... Als jij dit plan goed vind heb je het IQ van een blonde politicus....  ;) ;D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2007, 21:37:49
ze gaan echt niet iedereen "neerschieten" die daar (toevalig'/perongeluk) in de  buurt is  ;)

Die kogel die ze afvuren weet ook precies wie hij wel of niet moet raken.... Als hij een muur / straatstenen tegenkomt stopt hij ook direct en ketst hij niet af.... (dream on...)  ;)