politie gaat gericht schieten bij rellen??

Auteur Topic: politie gaat gericht schieten bij rellen??  (gelezen 7679 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

fire dept vincent

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2007, 21:54:33
idd eerst maar eens wachten op extra info maar k zie zo 123 niet hoe die dat wilt gaan doen. is waarschijnlijk een stunt van hem, en hij bluft weer is een keertje. die man komt bij mij steeds minder geloofwaardig over, en ik begin hem steeds minder serieus te nemen.

Noem is 1 politieci die NIET bluft dan?  ^-^  >:D


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2007, 21:57:20
oei oei das lastig. maar ik kan er wel genoeg die serieus overkomen, al kun je niet alles geloven van wat ze zeggen.

trouwens zijn er al politie of Kmar mensen die gereageerd hebben, zoniet wat vinden zij hier van, en zouden ze hieraan mee willen werken als ze de bevoegdheid krijgen en niet vervolgd zullen worden voor hun acties???


Karim

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2007, 23:07:47
hallo beste politie, Kmar en alle overige forumleden.

wat vinden julie van deze plannen van de heer Wilders??

Ik wil best zeggen wat ik van Wilders en z'n plannen vindt, en wat ze van mij met Wilders mogen doen, maar ik ben bang dat ik dan 'n ban krijg op 't forum hier...   ::)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 29 mei 2007, 23:29:38
En eigenlijk is het allemaal niet zo spectaculair wat ie roept. Onder omstandigheden kan de ME immers al gewoon schieten ... Hoop drukte om eigenlijk niets.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #24 Gepost op: 29 mei 2007, 23:30:52
Ik vind dat de politie de beschikking moet krijgen over meer bevoegdheden bij de aanpak van hooligans. Beanbags zijn hierin een goed middel. Het verhaal van de vader die met zijn zoontje toevallig in de rellen terecht komt is ook zo overdreven. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat je ongeregeldheden voelt aankomen. De sfeer slaat om maar voordat er daadwerkelijk gevochten wordt en de ME / AE ingezet gaat worden gaat er toch best nog een periode over heen. Op het moment dat jij als vader met je zoontje daar rond loopt en merkt dat de sfeer gaat omslaan moet je gewoon wegwezen! Ik heb al te vaak gezien tijdens ongeregeldheden dat vaders met kids langs de kant blijven kijken. Er wordt meerdere malen gevorderd dat iedereen de locatie moet verlaten maar ooh wat vind vaders het toch spannend... Dan gaan we over tot het leegvegen van de locatie en dan gaat vaders en heel politiek correct Nederland lopen huilen dat de politie te hard heeft opgetreden!
Tevens vind ik dat het makkelijker moet worden om zogenoemde supporters in de media afgebeeld te krijgen. Een verplichting tot plaatsing voor de media. Nu was het dat er een magazine afgelopen week geweigerd heeft de marokkaanse relschoppers af te beelden die het veld bestormd hadden tijdens de wedstrijd jong oranje tegen jong marokko! Schandalig! Laat heel Nederland maar zien wie die gasten zijn!
Het gebruik van beanbags is ook een optie om personen die dusdanig veel geweld ten toon spreiden uit te schakelen voor korte duur. Ik ben geen voorstander om mijn Walther leeg te gaan schieten op zo'n groep dat is totaal ondoordacht maar beanbags zijn een goede tussenoplossing tussen de wapenstok, pepperspray en het vuurwapen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 29 mei 2007, 23:38:51
Gelukkig zijn er politici als Wilders die problemen in de maatschappij bij de naam durven te benoemen! Zouden meer van die fatsoenridders moeten doen daar in Den Haag!
Ik vind dat de politie de beschikking moet krijgen over meer bevoegdheden bij de aanpak van hooligans. Beanbags zijn hierin een goed middel. Het verhaal van de vader die met zijn zoontje toevallig in de rellen terecht komt is ook zo overdreven. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat je ongeregeldheden voelt aankomen. De sfeer slaat om maar voordat er daadwerkelijk gevochten wordt en de ME / AE ingezet gaat worden gaat er toch best nog een periode over heen. Op het moment dat jij als vader met je zoontje daar rond loopt en merkt dat de sfeer gaat omslaan moet je gewoon wegwezen! Ik heb al te vaak gezien tijdens ongeregeldheden dat vaders met kids langs de kant blijven kijken. Er wordt meerdere malen gevorderd dat iedereen de locatie moet verlaten maar ooh wat vind vaders het toch spannend... Dan gaan we over tot het leegvegen van de locatie en dan gaat vaders en heel politiek correct Nederland lopen huilen dat de politie te hard heeft opgetreden!
Tevens vind ik dat het makkelijker moet worden om zogenoemde supporters in de media afgebeeld te krijgen. Een verplichting tot plaatsing voor de media. Nu was het dat er een magazine afgelopen week geweigerd heeft de marokkaanse relschoppers af te beelden die het veld bestormd hadden tijdens de wedstrijd jong oranje tegen jong marokko! Schandalig! Laat heel Nederland maar zien wie die gasten zijn!
Het gebruik van beanbags is ook een optie om personen die dusdanig veel geweld ten toon spreiden uit te schakelen voor korte duur. Ik ben geen voorstander om mijn Walther leeg te gaan schieten op zo'n groep dat is totaal ondoordacht maar beanbags zijn een goede tussenoplossing tussen de wapenstok, pepperspray en het vuurwapen.

Jij spreekt over beanbags (die op minimaal 10 meter afstand geschoten moeten worden.... en die geen rechte baan vliegen... dus hoe ga je weten dat je degene raakt die je wil raken?)

Wilders spreekt in de media over scherpe (dodelijke) munitie...



http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=846492/sc=5cf0a6

Wilders: Schiet met scherp bij ernstige rellen
Gepubliceerd op dinsdag 29 mei 2007
De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dat schrijft fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid in zijn column.

Dit zou volgens hem bij voorkeur moeten gebeuren in het been. Als wettelijk wordt vastgelegd dat een agent na zo'n actie niet vervolgd wordt, zal volgens Wilders de aarzeling verdwijnen om hard op te treden tegen relschoppers.

De fractievoorzitter reageerde met zijn pleidooi op de rellen vorige week bij de oefeninterland in Tilburg tussen de voetbalploegen van Jong Oranje en Jong Marokko.

Schieten met scherp
Een woordvoerder van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) laat weten dat de politie al sinds jaar en dag geweld mag gebruiken als dat nodig is, tot schieten met scherp aan toe. ,,Maar alleen als dat in verhouding staat tot de situatie waarmee de politie wordt geconfronteerd'', aldus de woordvoerder. De politie legt volgens hem achteraf verantwoording af over het gebruikte geweld. ,,De politie gebruikt geweld als dat nodig is om een doel te bereiken, niet als straf.''

Wilders stelt aan het eind van zijn column dat het niet uitmaakt "of de relschoppers bestaan uit voetbalhooligans (Marokkaans of niet), krakers, antiglobalisten of ander verwerpelijk tuig."

Poetin
De VVD spreekt van een ,,idioot voorstel''. ,,Ik dacht dat we hier nog gewoon in een rechtsstaat wonen en dan gaan we niet op mensen schieten. Dat doen leiders als Castro of Poetin niet eens en dat zijn toch ook geen lieve jongens.''

Strenge regels
Het Nederlands Politie Instituut wijst net als de minister van Binnenlandse Zaken op het bestaan van de geweldsinstructie. ,,Daarin wordt precies beschreven wanneer de politie vuurwapengeweld mag gebruiken'', aldus de woordvoerder. ,,We zijn er blij mee dat er strenge regels bestaan, anders ga je in de richting van een politiestaat. Geweld mag alleen ter bescherming van jezelf of ter bescherming van burgers.''

Volgens de zegsman van de Nederlandse Politiebond speelt Wilders in op onderbuikgevoelens in de samenleving. ,,Dat hij denkt dat er politiemensen zijn die hun wapen zo zouden willen gebruiken is een groot misverstand.''

Bananenrepubliek
Voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakorganisatie ACP vraagt zich af wanneer Wilders zijn hersens eens gaat gebruiken. ,,Hij doet net of er politiemensen zijn die er niet mee zouden zitten met scherp te schieten in geval van rellen. Als hij zo graag een bananenrepubliek wil, moet hij daar misschien maar naar op zoek gaan.''


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2007, 23:40:53
Vergeet niet dat we ook nog het over zogenaamde traangas beschikken in Nederland. Helaas weet ik de inzetcriteria ervan niet....

Maar mag aannemen dat zoiets beter werkt dan een paar relschoppers overhoop schieten. En zoals al eerder gezegd mag een politieambtenaar gericht schieten bij noodweer dus het is allemaal een beetje overdreven.  ^-^


Karim

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2007, 23:41:19
De enige reden dat Wilders nu met dit idee komt is vanwege die rellen met die marokannen toen, als 't gewoon nederlanders waren geweest was ie hier nooit mee gekomen.

Maar goed, dat 't een racist is is niks nieuws, wat mij betreft wordt ie zo snel mogelijk den haag uit gegooid...


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #28 Gepost op: 29 mei 2007, 23:44:21
De eerste twee zinnen van mijn bericht gingen naar mijn mening teveel off topic zal ze verwijderen. Wil nog wel toevoegen dat het idd zo is dat je de bevoegdheid hebt als politieagent om je vuurwapen te gebruiken. Echter een schot geven in het been (aanhoudingsvuur) bij een voetbalsupporter vind ik te ver gaan. Als er sprake is van een noodweer situatie dan gebruik ik mijn wapen maar dat mag en daar hoeft de wet niet voor aangepast te worden. Dit persbericht van Geert Wilders is veelste oppervlakkig. Het voorbeeld dat hij noemt over de rellen van afgelopen week bij jong marokko. Tsjaa ik heb de beelden gezien en ik heb wel eens ergere rellen meegemaakt. Ik zie totaal geen aanleiding om hier gebruik te maken van een vuurwapen. De lange wapenstok is qua subsidariteit en proportionaliteit het perfecte middel om die gasten aan te pakken. Ook als het in de wet wordt opgenomen dat ik mag schieten op rellende voetbalsupporters en dat ik geen strafvervolging krijg zou ik nog niet schieten muv noodweersituaties!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2007, 23:44:32
Gelukkig zijn er politici als Wilders die problemen in de maatschappij bij de naam durven te benoemen! Zouden meer van die fatsoenridders moeten doen daar in Den Haag!
Ik vind dat de politie de beschikking moet krijgen over meer bevoegdheden bij de aanpak van hooligans. Beanbags zijn hierin een goed middel. Het verhaal van de vader die met zijn zoontje toevallig in de rellen terecht komt is ook zo overdreven. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat je ongeregeldheden voelt aankomen. De sfeer slaat om maar voordat er daadwerkelijk gevochten wordt en de ME / AE ingezet gaat worden gaat er toch best nog een periode over heen. Op het moment dat jij als vader met je zoontje daar rond loopt en merkt dat de sfeer gaat omslaan moet je gewoon wegwezen! Ik heb al te vaak gezien tijdens ongeregeldheden dat vaders met kids langs de kant blijven kijken. Er wordt meerdere malen gevorderd dat iedereen de locatie moet verlaten maar ooh wat vind vaders het toch spannend... Dan gaan we over tot het leegvegen van de locatie en dan gaat vaders en heel politiek correct Nederland lopen huilen dat de politie te hard heeft opgetreden!
Tevens vind ik dat het makkelijker moet worden om zogenoemde supporters in de media afgebeeld te krijgen. Een verplichting tot plaatsing voor de media. Nu was het dat er een magazine afgelopen week geweigerd heeft de marokkaanse relschoppers af te beelden die het veld bestormd hadden tijdens de wedstrijd jong oranje tegen jong marokko! Schandalig! Laat heel Nederland maar zien wie die gasten zijn!
Het gebruik van beanbags is ook een optie om personen die dusdanig veel geweld ten toon spreiden uit te schakelen voor korte duur. Ik ben geen voorstander om mijn Walther leeg te gaan schieten op zo'n groep dat is totaal ondoordacht maar beanbags zijn een goede tussenoplossing tussen de wapenstok, pepperspray en het vuurwapen.

Ik weet niet of beanbags de oplsossing zijn daar zitten natuurlijk ook gevaren aan, maar volledig met de wapenstok er over heen kan nooit kwaad  ;kan me wvoor de test wel goed vinden in de tekst van jou.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.