EHBO-inzet buiten Rode Kruis

Auteur Topic: EHBO-inzet buiten Rode Kruis  (gelezen 6150 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2007, 17:35:22
Ah kijk, nu is het verschil tussen passantenhulpverlening en georganiseerde hulpverlening me wat duidelijker. Dank daarvoor. Het evenement is trouwens donderdagnacht 7 juni, in Utrecht. Iemand zin? :-)

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2007, 22:26:12
Hoi Thomas,

Het maakt juridisch nogal wat uit of je je laat betalen voor je diensten. Daarnaast wordt er verwacht dat je als EHBO-er een zekere mate van deskundigheid hebt en wordt het je extra aangerekend als je dingen fout doet. Helaas helpt in deze situatie de NRK-verzekering niet. Het is wellicht een idee om "in dienst"te treden bij de opdrachtgever, zodat het zijn bedrijfsaansprakelijkheid betreft. Daar is-ie -mag je aannemen- voor verzekerd.
Voor een feest van die omvang zal een vergunning van de gemeente nodig zijn, waar een advies van de GHOR aan vast hangt m.b.t. het aantal EHBO-ers.

Marnis
CN NRK

sajo

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2007, 22:47:14
Ik wil niet lullig doen,maar 2500 man?
Dan zijn er waarschijnlijk vergunningen aangevraagd en afgegeven
 en daar staan duidelijke regels opgesteld die het verplichten
om (profesionele) ehbo'ers in te zetten.

En niet zomaar even tussendoor een vriendendienstje te draaien.
Want welke kleding draag je op het moment van het feest? waarschijnlijk geen NRK werkkleding.
Maar hoe ben je dan herkenbaar?
Als je dat wel van plan ben raad ik je het af ivm het inderdaad al eerder genoemde verzekeringsquestie.

Mijn mening? studentenfeesten nooit aan beginnen als het niet gecoordineerd is door NRK of vereniging.

Gr.J.

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2007, 15:37:18
Mijn eerste voorkeur is ook om zo'n inzet via het Rode Kruis te doen, maar deze heeft de inzet afgeslagen dus het is niet anders. Dan maar zonder het Rode Kruis (en voor de bezorgde RK-ers: Nee, ik ben geen Rode Kruis-collega's aan het werven voor deze inzet buiten het RK om en ik ga geen uniform/spul gebruiken van het RK). Het worden reflecterende hesjes en verbandmateriaal van de feestlocatie zelf.

Het in dienst treden van de initiatiefnemer van het feest is een uitstekend idee. Ik ben er onmiddelijk mee aan de slag gegaan, dank je wel.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2007, 19:00:41
De meeste gemeentelijke eisen in de vergunning ijn niet van dien aard dat je daarop blind kunt vertrouwen.

Ik heb een paar keer als EHV'er dienst gedaan via het RK.
Een van de hoogste prioriteitem was voor mij de samenwerking met de beveiliging helder krijgen.
Mijn veiligheid hangt voor een belangrijk deel van die jongens af.

Verder ga ik mee met de anderen, weet waar je aanbegint en je moet het niet overschatten, maar zeker ook niet onderschatten.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 1 juni 2007, 19:23:01
Thomas, ga eens informeren bij RK afdelingen in studentensteden, oa in Delft zorgt het rode kruis afdeling Delft voor de ehbo bij de meeste grote studentenevenementen. 2000 personen of meer een feest waar fors alcohol wordt gedronken is geen sinecure. Ik zou zeggen, laat het via een andere rode kruis afdeling lopen die wel -extra- EHV-ers heeft die beschikbaar zijn. Goede communicatie is belangrijk alheowel protofoons op een dergelijk herrie-feest veelal onverstaanbaar /onbruikbaar blijken te zijn. Veel succes alvast bij het organiseren van de EHV.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2007, 20:29:50
Leuke club dat RK daar
twee en halve week voor een evenement even roepen we komen niet ( had veel eerder gekund omdat de aanvraag al een half jaar oud is)
zet je de organisatie lekker voor het blok

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2007, 16:43:39
Tja, het is erg lastig voor de organisatie van het feest. Maar het Rode Kruis is verder niet veel te verwijten; ze zijn gewoon afhankelijk van de beschikbaarheid van vrijwilligers. En op een doordeweekse nacht konden ze niet genoeg mensen vinden, dus ja, dan houdt het op... Dat de organisatie daar pas laat over geinformeerd kan worden, is logisch omdat de meeste vrijwilligers zich niet 3 maanden van te voren inschrijven voor een inzet. Maar goed, wel rot voor de feestorganisatie, vandaar dat ik mijn hulp aangeboden heb om voor hen te zoeken naar oplossingen.

De oplossing van een andere RK-vereniging (bijv. Delft dan) zou optimaal zijn, maar is wel erg korte termijn. Mijn afdeling had dit misschien kunnen doen, maar ik ga daar niet over, er zijn andere personen die besluiten om dit soort inzetten wel of niet door te schuiven of af te zeggen.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2007, 23:12:44
al besloten of en hoe je het gaat aanpakken??

kamphuis

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2007, 00:43:20
Misschien een oproepje in de rubriek 'oproepen'?

Vergeet de EHBO-verenigingen niet ipv alleen het RK! Meer mensen maar een kleine kans op zo'n korte termijn.

Of anders toch maar een commerciële club inhuren ... of gewoon maar kijken hoe het loopt: grote kans dat het allemaal wel meevalt.