Chauffeur MMT-bus

Auteur Topic: Chauffeur MMT-bus  (gelezen 13294 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2007, 16:12:43
In Rotterdam is de verpleegkundige zelf de chauffeur. Er wordt met het busje uitgerukt met de verpleegkundige (= tevens "chauffeur") en met de arts.


Het zelfde geld voor MMT Nijmegen. Maar die maken uitsluitend gebruik van de bus als de heli niet kan vliegen. (slechte weersomstandigheden bijvoorbeeld)
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2008, 21:39:39
In Rotterdam is de verpleegkundige zelf de chauffeur. Er is dus alleen een HLO'er overdag bij de Lifeliner 2. Er wordt met het busje uitgerukt met de verpleegkundige (tevens chauffeur) en met de arts.

En deze verpleegkundige heeft uiteraard een aanvullende rijopleiding gehad om zich onder A1 in het verkeer te bewegen?  ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2008, 10:08:40
En deze verpleegkundige heeft uiteraard een aanvullende rijopleiding gehad om zich onder A1 in het verkeer te bewegen?  ::)

Ongetwijfeld. Geldt ook voor de OVD-G's (althans, bij ons wel)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2008, 11:40:59
In Rotterdam is de verpleegkundige zelf de chauffeur. Er is dus alleen een HLO'er overdag bij de Lifeliner 2. Er wordt met het busje uitgerukt met de verpleegkundige (tevens chauffeur) en met de arts.



Ben ik niet helemaal met je eens wat betreft het besturen van het rotterdamse mmtbusje, MMT-artsen en MMT-pleegen besturen wel degelijk het MMT voertuig in rotterdam, en ook één piloot (waarvan ik het zeker weet), mischien dat deze piloot een aanvullende cursus heeft gevolgd (zal wel even navragen aan hem)...

mvg,

roy


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2008, 15:58:19
In Rotterdam rijdt onder geen beding een piloot of arts met OGS,

alleen de verlpleegkundigen hebben een aanvullende rijopleiding gehad,

( niet dat dat helpt >:D >:D >:D)

en moeten dit ook ieder jaar herhalen zoals iedereen in de regio Rotterdam-Rijnmond.

groet

logistiek  8)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2008, 21:42:54
Goed om te lezen dat de Vp's van het MMT een aanvullende rijopleiding hebben gehad, ik (doemdenker die ik ben  >:D) was er eigenlijk van overtuigd dat dit niet het geval zou zijn.

Gelukkig had ik het fout  :)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2008, 22:36:41
Goed om te lezen dat de Vp's van het MMT een aanvullende rijopleiding hebben gehad, ik (doemdenker die ik ben  >:D) was er eigenlijk van overtuigd dat dit niet het geval zou zijn.

Gelukkig had ik het fout  :)

Het is dus alleen bij de Lifeliner2/MMT het geval dat de verpleegkundige rijd in het busje. In Groningen is er een HLO die tevens chauffeur is (volgens mij is dit 's avonds ook het geval) en de Lifeliner1 heeft in de avonduren ook gewoon de HLO die rijd. En de HLO is in Amsterdam tevens (ex)-ambulancechauffeur.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2008, 22:12:44
In Rotterdam rijdt onder geen beding een piloot of arts met OGS,

alleen de verlpleegkundigen hebben een aanvullende rijopleiding gehad,

( niet dat dat helpt >:D >:D >:D)

en moeten dit ook ieder jaar herhalen zoals iedereen in de regio Rotterdam-Rijnmond.

groet

logistiek  8)


ehhh......casus mee gemaakt dat piloot wel de chauffeur was ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2008, 21:10:40
waarom word de piloot van de heli niet opgeleid om ook te fungeren als chauffeur van de bus?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #19 Gepost op: 9 juli 2008, 01:30:49
waarom word de piloot van de heli niet opgeleid om ook te fungeren als chauffeur van de bus?

Tja, het kan. Maar waarom het rijden van de bus niet overlaten aan iemand die gewend is met toeters en bellen te scheuren door een stad? Dat is dus de ambulancechauffeur. Bovendien heb je (zoals het hier in Amsterdam is en in Groningen ook) een HLO nodig en die is hier ook de chauffeur van het busje. Een HLO heb je toch nodig en die is altijd gewoon ambulancechauffeur (alleen in Rotterdam niet volgens mij). Wat ik allereerst gek vind en daar mag nog wel eens een discussie over worden gehouden... waarom het bij elk MMT anders is qua chauffeurs van het busje en HLO's, soms zijn ze hetzelfde, soms zijn het andere....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl