Stel dat...

Auteur Topic: Stel dat...  (gelezen 7214 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Gepost op: 3 juni 2007, 18:29:28
Stel dat je met A1 met een instabiele patient onderweg bent naar het ziekenhuis, en op het kruispunt waar je op af rijdt wordt nét een fietser aangereden. Hard. Wat doe dan?

Arts  www.alphalog.nl

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2007, 19:18:49
hmm dat is een hele moeilijke situatie, mag ik ook reageren??

paul_hartog

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2007, 19:30:24
jou ik zou niet weten waarom niet ??? ;)

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2007, 19:46:58
(als ambu-verpleegkundige)

Laten stoppen, de ambu veilig laten wegzetten en assistentie oproepen. Daarna je chauffeur de patient in de ambu in de gaten laten houden en gaan kijken hoe het met de fietser is. Als de fietser stabiel is, laat je de chauffeur hem in de gaten houden. Zoniet, dan zul je een keuze moeten maken (volgens ABCDE) welk slachtoffer het er het slechtst aan toe is en je chauffeur de andere in de gaten te laten houden en zelf regelmatig te komen controleren.

Een betere oplossing kan ik nu niet bedenken. (Ik weet ook niet wat voor letsel de patient waarmee je eigenlijk onderweg was) En je kunt natuurlijk niet doorrijden... :o
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Arie.

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2007, 19:50:00
Een "soort" gelijke situatie al eens een keer meegemaakt, gewoon even kijken wat je verder voor hulp je moet alarmeren voor de fietser, als bij die fietser verder de ABC en CWK is gewaarborgd : dan wachten op je collega's.

Het is niet de bedoeling dat je als ambulancebemanning doorrijd als je ziet dat dit gebeurd is mijn opvatting, al is niet elke situatie gelijk.

Bij een ABCDE stabiele patiënt zou je kunnen doorgeven dat er een ambulance rijdt die hem nogmaals van top-tot-teen onderzoekt, vind die dat oké dan gaan we weer verder.....

( Er staan meer casussen op het "ambulanceforum")

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2007, 22:45:25
hmm zoiets zat ik ook al aan te denken idd. zie 123 geen andere oplossing

Karim

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2007, 00:12:55
Ik heb ook al 's vaker zoiets meegemaakt en je kan 't gewoon niet maken om niet te stoppen, uiteraard niet voor 't slachtoffer, maar ook voor alle omstanders/publiek is het natuurlijk 'n heel raar gezicht.

Paar week geleden waren wij met 'n instabiele patient met spoed onderweg naar 't ziekenhuis toen we bij 'n kruising op 'n net gebeurd ongeval (bus VS kleine auto) stuitte.

M'n collega (die reed) is uitgestapt met de spoedtassen en 't slachtoffer gaan helpen en we hebben een van de agenten die terplaatse was achter 't stuur van onze ambulance gezet en die heeft mij met m'n patient naar 't ziekenhuis gereden toen.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #7 Gepost op: 4 juni 2007, 15:44:58
Ik heb ook al 's vaker zoiets meegemaakt en je kan 't gewoon niet maken om niet te stoppen, uiteraard niet voor 't slachtoffer, maar ook voor alle omstanders/publiek is het natuurlijk 'n heel raar gezicht.

Paar week geleden waren wij met 'n instabiele patient met spoed onderweg naar 't ziekenhuis toen we bij 'n kruising op 'n net gebeurd ongeval (bus VS kleine auto) stuitte.

M'n collega (die reed) is uitgestapt met de spoedtassen en 't slachtoffer gaan helpen en we hebben een van de agenten die terplaatse was achter 't stuur van onze ambulance gezet en die heeft mij met m'n patient naar 't ziekenhuis gereden toen.

Maar dat is (lijkt mij) een oplossing die hier in Nederland niet te gebruiken is, gezien het verschil tussen de ambulancechauffeur en ambulanceverpleegkundige
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2007, 16:01:11
... en we hebben een van de agenten die terplaatse was achter 't stuur van onze ambulance gezet en die heeft mij met m'n patient naar 't ziekenhuis gereden toen.

En een agent een patiënt / slachtoffer naar het ziekenhuis laten rijden?  ???
Geloof niet alles wat je denkt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2007, 16:51:30
En een agent een patiënt / slachtoffer naar het ziekenhuis laten rijden?  ???

Opzich kan dat best wel, alleen als het fout gaat ... Dan vraag ik me af wie er een probleem heeft ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !