ervaring NOLAN N102 helm

Auteur Topic: ervaring NOLAN N102 helm  (gelezen 3504 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

alexje

  • Gast
Gepost op: 30 mei 2007, 18:27:10
Een vraag voor de collega motorrijders onder ons, ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze helm.

Ikzelf heb sinds 3 weken deze helm maar ben er nog niet echt van overtuigd dat het een kwaliteitshelm is, terwijl de overheid ook deze helm
in het pakket heeft opgenomen.

Wat mij nu opvalt is meer rijwindgeluid tov de hjc die ik eerst had. de otoplasticen heb ik al laten aanmeten dus dat probleem wordt verholpen. O0
De pinlock werkt prima alleen komt er nu vocht tussen het vizier en de pinlock te zitten. Kijkt toch ff wat vervelender.
Verder moet ik de "kin" openzetten als ik de helm af wil doen. ik heb geen ervaring met dit type helm en weet ook niet goed of dat normaal is.
anders krijg ik hem niet van mijn hoofd af  :P ( waarschijnlijk is mijn neus te groot )

Op de IVIC beurs zag een mooie gele helm tentoongesteld staan met een profie headset erin verwerkt ipv de NOLAN versie. voldoet de orginele headset niet?
of is er een andere reden.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen   8) :o




Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2007, 11:13:43
Ervaring met de N102 heb ik niet, wel veel goede dingen over gehoord.
Wat betreft de communicatieset die je op de IVIC hebt gezien, deze is van Velltec en is in de verste verte niet
te vergelijken met de N-Com van Nolan. Dit systeem van Nolan is prima voor huis, tuin en keukengebruik, maar
voor professioneel gebruik denk ik dat dit niet voldoet. Niet alleen de geluidskwaliteit zal onder de maat zijn, maar vooral ook de
hardware zelf, deze moet natuurlijk wel tegen een stootje kunnen. Degelijke kabels, connectors e.d. zijn dus wel nodig.
Ook denk ik dat N-Com niet compatible is met de door hulpdiensten begruikte apparatuur (C2000 porto's en mob's).
Servo Per Amikeco


alexje

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2007, 08:14:34
Bedankt voor je reactie  O0    Dat setje van Velltec zal ongetwijfelt van betere kwaliteit zijn als de NOLAN versie, die kost maar rond de 50 euro en de Velltec versie kan je als particulier niet kopen.
Wat wel interesant is de bluetooth connectie al hou ik niet van bellen tijdens het rijden.

Ik ben zelf een telecomtechneut werkzaam in de groene defensietak, ga dus zelf wel een mooie helmset maken met milspec  ;)

Zijn er verder nog motormuizen die hun ervaring (positief/negatief) hier kwijt willen?


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2007, 15:43:22
Ben benieuwd naar je eigen helmcreatie als ie klaar is.
Post wat foto's ofzo,...

Grz Roy
Servo Per Amikeco