Grote brand strandpaviljoen Zandvoort - 5 juni 2007

Auteur Topic: Grote brand strandpaviljoen Zandvoort - 5 juni 2007  (gelezen 17131 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2007, 02:09:02
Dinsdagavond werd de brandweer van Zandvoort gealarmeerd voor een brand in een strandtent aan de Boulevard Paulus Loot in het zuidelijkste puntje van Zandvoort. Bij het betreden van het duinegbeid was een flinke gloed en rookkolom zichtbaar waardoor werd opgeschaald naar "middelbrand". Bij aankomst bleek de gehele strandtent en terras in de brand te staan en om voldoende water ter plaatse krijgen werd er opgeschaald naar "grote brand" en even later naar "zeer grote brand". Met schuimbluswagen van Velsen en de tankautospuiten van Zandvoort, Haarlem, Heemstede en Bennebroek werd er water gependeld vanaf een brandkraan die ongeveer 3 kilometer verderop lag. In de strandtent waren 3 volle en enkele lege gasflessen aanwezig. Enkele hiervan zijn ontploft maar er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De strandtent werd al snel als verloren beschouwd en met het aanwezige bluswater werd overslag naar andere strandtenten voorkomen. Ook de aangrenzende duinen werden vochtig gehouden. De ambulance die stand-by stond kon net als de ROGS terugkeren na het sein "brandmeester". Het nablussen heeft nog enkele uren geduurd.

tekst en foto's Arno de Kock - Brandweer Haarlem

[verwijderd door de beheerder]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2007, 04:07:51
En terwijl de Ktjes bovenop het duin stonden (zeker bang voor natte voeten ;) ) stond ik beneden op het strand.







Flink steile helling overigens.

De rest staat op http://incidentnet.kovanleeuwen.nl//2007/20070605w/index.html


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2007, 07:11:34
En terwijl de Ktjes bovenop het duin stonden (zeker bang voor natte voeten ;) ) stond ik beneden op het strand.

Tja Ko,
je had ons ook ff kunnen aanhouden want ook de Zandvoortse Reddingsbrigade was aan het pendelen. Voor bewegende beelden van de brand staat er een filmpje op de site van de ZRB. www.zrb.info

RR (leek aardig op de casus van dec. 2004 op dit forum)
Elke hulpverlening start met communicatie.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2007, 08:50:04
natte voeten?  ;D Toen jij aankwam was de strandtent al bijna opgebouwd :D
Maar ben blij dat je je conditie weer hebt opgebouwd op het strand O0
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2007, 10:53:47
Tja Ko,
je had ons ook ff kunnen aanhouden want ook de Zandvoortse Reddingsbrigade was aan het pendelen.

Mwa, meestal laat ik hulpverleners hulp verlenen zonder ze te storen. Bovendien kan ik aan de koplampen niet zien wie wie is ;)
Maar alsnog bedankt voor het aanbod.


Voor bewegende beelden van de brand staat er een filmpje op de site van de ZRB. www.zrb.info

Kort maar krachtig beeld!


natte voeten?  ;D Toen jij aankwam was de strandtent al bijna opgebouwd :D
Maar ben blij dat je je conditie weer hebt opgebouwd op het strand O0

Overdrijven is ook een vak ;) Maar dank voor je zorgen over mijn conditie  :)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2007, 21:53:49
@ Allen

'Water naar de zee dragen.'

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2007, 22:00:25
@ Allen

'Water naar de zee dragen.'

Fred Vos.

Misschien zou je eens kunnen uitleggen hoe jij als brandweerman deze brand had aangepakt en wat je daar aan materiaal / materieel voor nodig gehad zou hebben. ???


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2007, 22:23:02
@ Palmpie

Een strandtent heeft volgens mij ook recht op brandweerzorg en dus ook op een bluswatervoorziening op redelijke afstand.
Een draagbare motorspuit in een reddings/rubberboot met BB motor en snelle 'lanceer' aanhanger is één mogelijkheid, naast bijvoorbeeld een waterbassin of een (hoofd)waterleiding. Preparatie heet dat.

Met vriendelijke groet,
Fred vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #18 Gepost op: 6 juni 2007, 23:01:04
2006 ? is dacht ik nog steeds 2007  ::)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2007, 23:02:44
@ Palmpie

Een strandtent heeft volgens mij ook recht op brandweerzorg en dus ook op een bluswatervoorziening op redelijke afstand.
Een draagbare motorspuit in een reddings/rubberboot met BB motor en snelle 'lanceer' aanhanger is één mogelijkheid, naast bijvoorbeeld een waterbassin of een (hoofd)waterleiding. Preparatie heet dat.

Met vriendelijke groet,
Fred vos.

Er is ergens in den lande (ben even kwijt waar) samenwerking tussen brandweer en KNRM. Er wordt een motorpomp op de KNRM boot gezet, die een klein stukje vanhet strand af vaart. De boot kan precies voor de brandhaard gaan liggen, dus heb je de waterwinning lekker dichtbij en een onbeperkte bluswatervoorziening.

Goede samenwerking :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s