Grote brand strandpaviljoen Zandvoort - 5 juni 2007

Auteur Topic: Grote brand strandpaviljoen Zandvoort - 5 juni 2007  (gelezen 16851 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #40 Gepost op: 7 juni 2007, 17:11:25
ff lekker kort door de bocht.

Laten branden (1000m2 mag afbranden) is beter voor het milieu. Duinen en buren nathouden. Zo hoef je minder te slopen en dit is dan weer handiger als je gaat herbouwen.

Waarom moeilijk doen als het makelijk kan.


 :D :D :D :D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 7 juni 2007, 17:26:47
Het is blijkbaar geen stuurman maar een lama die ik hoor....  ;D ;D ;D ;)


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #42 Gepost op: 7 juni 2007, 17:32:00
wij zijn sinds kort begonnen met de nieuwe leidraad oefenen, en het raakt kant nog wal dat ik als 1ste klasse brandweerman met 2 jaar ervaring een 1ste klasse brandweerman moet gaan beoordelen met 25 jaar ervaring en hem effe moet gaan vertellen hoe hij het wel en niet moet doen. ik denk dat dat niet de goede manier is.

Ik denk dat dat JUIST een goede manier is, deze "oudere en ervaren types" maken in verhouding tot de jongere en hun opgebouwde 'ervaring' meer fouten. Leren van een jongere generatie kan nooit kwaad, procedures en dergelijke veranderen namelijk regelmatig. Tevens is een andere (lees jongere/frissere) kijk op het brandweer vak nooit slecht.

Iemand confronteerde mij met de situaties dat brandwachts elkaar onderling moeten beoordelen; dat acht ik onderwijskundige onzin. Het belangrijkste mankement overigens uit alle opleidings- en oefenhandkedingen van BZK.

Wel lekker makkelijk voor het kader om 'buiten schot' te blijven met (oefen)kritiek.

Onderwijskundige onzin? Volgens mij is het zo dat men meer leert van elkaar, door elkaar te wijzen op gebreken en dergelijke. Natuurlijk is het in deze niet zo dat 'het kader' van een oefening buiten schot blijft mocht het hier aan schorten, ook dit soort misstanden worden onder de aandacht gebracht.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #43 Gepost op: 7 juni 2007, 18:47:59
@ Just'in

Denken staa vrij, maar bent u onderwijskundig zo geschoold dat u de opleiding en oefening van een beroepsopleiding kunt en mag voorschrijven?

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #44 Gepost op: 7 juni 2007, 18:58:14
@ Just'in

Denken staa vrij, maar bent u onderwijskundig zo geschoold dat u de opleiding en oefening van een beroepsopleiding kunt en mag voorschrijven?

Fred Vos.

Nee, dat mag ik nog niet. Zou ik daarom ook niet mijn mening mogen geven over deregelijke zaken? Ik kan qua opleiding krijgen en geven putten uit o.a. 1,5 jaar ervaring in lesgeven/ondersteunen op speciaal voortgezet onderwijs en daarnaast heb ik zelf ook al meerdere scholen doorlopen (basis, middelbaar, mbo & hbo) (en gelukkig nog steeds niet uitgeleerd) dit naast mijn brandweer opleidingen.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #45 Gepost op: 7 juni 2007, 19:00:08
@ Palmpie

U verbergt u steeds verder van de problemen en de eerdere bluf over het inzetten van appeltaarten 'op zeker'.

Lama's spugen; dat hoort u te laat en niet aankoment, als het gebeurt verdient u het ook wegens een gebrek aan omzichtigheid bij u.

Deze site toont u ook 'zum Kotzen';  regelmatig in 'brain picking' met veel lappen tekst 'op copie' met niets samenhangends van uzelf.
Van de wetteksten en Engelstalige teksten merkte ik al eerder op dat u ze evident niet begrijpt/kunt lezen.

Uw lama; recht voor uw raap.

Na de lama en de 'cold turkey' is er altijd nog therapie mogelijk.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #46 Gepost op: 7 juni 2007, 19:01:18
@ Just'in

Eerlijk en duidelijk.
Met respectvolle groet,
Fred Vos,
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 7 juni 2007, 19:40:43
.

Iemand confronteerde mij met de situaties dat brandwachts elkaar onderling moeten beoordelen; dat acht ik onderwijskundige onzin. Het belangrijkste mankement overigens uit alle opleidings- en oefenhandkedingen van BZK.

Wel lekker makkelijk voor het kader om 'buiten schot' te blijven met (oefen)kritiek.

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Voor het eerst hoor ik eens woorden van ene heer Vos waar ik me iets in kan vinden.Het is volstrekt onwenselijk dat brandwachten elkaar gaan beoordelen.Dat is een taak voor het kader,en wil je het echt goed doen laat dan eens in de zoveel tijd een extern persoon beoordelen.

Dan meneer Vos,wat is het nut om een strandtent die volledig in de gloria staat nog te willen redden.Het gebouw is kompleet van hout,uitbreding voorkomen en de omgeving nathouden lijkt mij in dit soort situaties meer wenselijk.Maar je zult vast wel weer een pracht theorie hebben ::)
Waar ik erg nieuwschierig naar ben  ::)


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #48 Gepost op: 7 juni 2007, 19:52:01
Voor het eerst hoor ik eens woorden van ene heer Vos waar ik me iets in kan vinden.Het is volstrekt onwenselijk dat brandwachten elkaar gaan beoordelen.Dat is een taak voor het kader,en wil je het echt goed doen laat dan eens in de zoveel tijd een extern persoon beoordelen.

Wat is toch jullie probleem met elkaar beoordelende brandwachten? Zijn deze hierin niet competitief? Ikzelf vind dat menig brandwacht competitiever is dan 'het kader' en dat zegt meer iets over het kader als over de brandwachten.

Dus zoals ik net ook al kenbaar heb gemaakt...

Onderwijskundige onzin? Volgens mij is het zo dat men meer leert van elkaar, door elkaar te wijzen op gebreken en dergelijke. Natuurlijk is het in deze niet zo dat 'het kader' van een oefening buiten schot blijft mocht het hier aan schorten, ook dit soort misstanden worden onder de aandacht gebracht.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #49 Gepost op: 7 juni 2007, 20:21:24
@ Just'in en Peter 71

iK MEEN ER OP TE MOGEN VERTOUWEN DAT U IN MIJ, WAT DAN OOK, MAAR ZEKER GEEN MAN VAN SLAPPE COMPROMISSEN VERWACHTEN.

Als dat klopt, dan kan ik stellen dat u allebei gelijk hebt.
In al mijn gevolgde opleidingen zijn het je mede leerlingen/studenten die elkaar kunnen corrigeren, maar dan kan ook tot fouten leiden. Daarom moet er altijd een instructeur/leraar zijn die voor dergelijke ontsporingen oog heeft en door toetsing e.e.a. tijdig bloot legt en daarop compenseert.
Hoe meer ervaren de te oefenen (dat is herhaald leren) personen zijn, des te meer kan 'peer judgement' gaan overheersen.
Dat is oefenen; het onderhoud van eerst volledig aangebrachte en getoetste vaardigheden.

De zorg die ik uitte bestond uit de mogelijkheid dat begeleiders het verschil tussen onderhoud vaardigheid en het voor het eerst aanleren van vaardigheden niet (kunnen/willen) zien.
Bovendien bestond mijn zorg daaruit dat goede begeleiding/toetsing van kader met gezag altijd nodig blijft; niet in het minst als motivatie- en volledigheidsfactor.

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul