Ik vind de Lucas dan toch een veiliger idee -voor ons als ambuteam- want thoracale compressie toepassen is geen sinecure tijdens een A1 rit naar het ziekenhuis, men moet dan veelal toch gaan staan en dat brengt behoorlijk wat risco's met zich mee, en hoe wissel je af met andere hulpverlener bij de 2 minuten CPR door 1 hulpverlener??
De lucas zou inderdaad 'n mooie oplossing zijn maar aangezien we die hier nog niet hebben zal er toch handmatig compressie worden toegepast door diegene die achterin staat. Er is in onze wagens genoeg ruimte om fatsoenlijk te staan maar ik geef je gelijk dat 't wel een risco blijft, maar stel je zou 'n lucas hebben aangesloten, doe je dan toch je gordel om achterin bij 'n dergelijke rit en heb je liever de mogelijkheid om direct op te kunnen staan indien nodig ?
Ter plaatse kan je met z'n 2en afwisselen, achterin is dat veelal niet nodig door de korte afstanden waarop de ziekenhuis liggen, in sommige plaatsen heb ik maar liefs 8 ziekenhuizen allemaal binnen 6 minuten rijafstand, en dan is 't achterin geen probleem dat je maar alleen bent.