Grote brand Golden Tulip Hotel Rotterdam 9 juni 2007

Auteur Topic: Grote brand Golden Tulip Hotel Rotterdam 9 juni 2007  (gelezen 3334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2007, 22:43:45
Grote hotelbrand in Rotterdam
Rotterdam - In het Golden Tulip hotel aan de Leuvehaven in het centrum van Rotterdam is zaterdagavond een grote brand uitgebroken.
Dat meldde de brandweer zaterdag. De brand woedt in een elektriciteitskast op het dak van het hotel.
Er zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen. Het hotel is uit veiligheidsoverwegingen ontruimd.
www.nu.nl

Ben dan toch wel benieuwd waar die GHOR-alarmeringen voor waren?  ???


sajo

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 juni 2007, 22:51:17
Nou anders ik wel want mijn pieper is niet afgegaan.

Dus wat ik al eerder zei, van het het Ambuteam  waarschijnlijk.zij worden meestal eerder gealarmeerd en er staan veel dezelfde codes bij de oproepen.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #12 Gepost op: 9 juni 2007, 22:52:22
   
Hotel ontruimd tijdens brand Rotterdam
Gepubliceerd op zaterdag 09 juni 2007
ROTTERDAM (ANP) - In het Golden Tulip hotel aan de Leuvehaven in het centrum van Rotterdam zijn zaterdag 310 gasten geëvacueerd als gevolg van een brand op de achtste verdieping. Dat meldde de brandweer zaterdag. Er raakte niemand gewond.

De brand ontstond op de achtste verdieping in een conferentieruimte. Omdat niet duidelijk was in hoeverre de brand zich verspreid had, werd groot alarm geslagen. De 310 gasten werden buiten voor het hotel opgevangen.

Al snel werd het sein brandmeester gegeven toen na onderzoek bleek dat de brand zich tot de conferentieruimte had beperkt.

(Bron plannet.nl)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 9 juni 2007, 22:59:24
Betrof brand in elect. centrale op de 8e verdieping. Was redelijk snel onder controle. Was sprake van dat mensen op een paar etages hoger niet uit het pand konden. Bleek achteraf niet het geval te zijn ;)


sajo

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2007, 23:04:31
Nou dan gaat de kleding maar weer op het hakie.
En ik weer richting  mijn eigen Golden tulpie
Rick alles goed gegaan met de wedstrijden?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2007, 23:25:18
Helaas niet de volgende rond gehaald. Volgend jaar beter ;)


sajo

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2007, 22:58:45
Er is inderdaad een compleet SIGMA team gealarmeerd, alleen nu nog de vraag welk team, in ieder geval niet het Rotterdamse op één of andere manier. dus wie weet wel welk team?

Het was achteraf een gevalletje dikke vingers, maar ik blijf toch nieuwschierig wie er alarm hebben gehad.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2007, 09:29:57
Er is inderdaad een compleet SIGMA team gealarmeerd, alleen nu nog de vraag welk team, in ieder geval niet het Rotterdamse op één of andere manier. dus wie weet wel welk team?

Er is in ieder geval geen SIGMA gealarmeerd, niet Rotterdam, maar ook NWN en ZHE niet.

Het was achteraf een gevalletje dikke vingers, maar ik blijf toch nieuwschierig wie er alarm hebben gehad.

Voor zover ik kan nagaan alleen de ambu-team leden. Misschien zijn ze het SIGMA weer 'vergeten'....   :(


Franc