Een paar opmerkingen bij de foto's, maar ik kan het natuurlijk niet goed zien, daarom stel ik maar een paar vragen
Het lijkt me een polyester boot, een brand in dergelijke boot, is binnen 10 minuten al niet beheersbaar ?, Waar ligt de gastank ?
Er staat op de foto een slachtoffer of een redder op zonder hoofd, dat lijkt me een zeer erntig trauma..
De Seeker en Cobra varen tegen het schip aan ?, bij een brand van dergelijke omvang, kan zelfs een polyester romp al heet zijn..
Er zijn lijken kunststoff lijnen vast gemaakt, in plaats van een lange (anker)ketting gebruiken en pas op minimaal twee meter van de boot een lijn.. (Kunststoflijnen smelten vaak en dan is er geen controle meer over het brandende object.
Is er al een anker uitgeworpen om afdrijven van het object te voorkomen, of een ketting en sleeplijn om de boot naar de ondiepte of buiten de vaargeul te halen.
Welke blusmiddelen worden gebruikt ? Ik zie geen waterstralen, terwijl er wel gewerkt word met een pomp ?
Blusdekens kunnen de zuurstof toevoer naar de brand enorm beperken en zijn makkelijk te gebruiken.
De man aan het roer, blijft verbeten voldhouden.. ondanks de rook.. Dat zal in het echt niet gebeuren.
De beschermende middelen van de redders lijken mij zwaar onvoldoende. Geen brandweer handschoenen, Er staat een redder in de rook ? Adembescherming, In principe zou afhankelijke adembescherming al voldoende zijn.
Misschien heb je nog wat evaluatie punten ?, Is in de oefening ook de samenwerking met de brandweer in dit traject meegenomen ?