Fotograaf aangehouden door politie - Zwaagwesteinde 10-06-'07

Auteur Topic: Fotograaf aangehouden door politie - Zwaagwesteinde 10-06-'07  (gelezen 16316 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #40 Gepost op: 14 juni 2007, 19:31:19

P.s. Waar was je nou, rolanddegrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... ;) vanmorgen? Had je mooie platen kunnen schieten op de H.Ydenweg

Groet,
pyroloog

Ja roland lag denk op of z'n bedje te maffen of hij was iets doen voor de avro ;)
Maar ik hoorde inderdaad dat die auto goed gebrand heeft! 8)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #41 Gepost op: 14 juni 2007, 19:42:19
mensen ik vind het maar een vaag verhaal.
de krant wordt naar mijn mening juist opgefleurd met foto's want anders is het zo'n saaie boel.
ik weet zeker dat er veel mensen kijken naar foto's met ongelukken, op de een of andere manier spreekt hen dat aan.

In Nederland moet alles herhaald worden misschien dat iedereen dan wakker geschudt wordt.

kijk maar naar dat artikel deze week in het AD over die drank. het raakte mij echt en ik kon het bijna niet geloven. maar er stond ook een foto bij om alles te illustreren.

groeten
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #42 Gepost op: 14 juni 2007, 21:37:40
'Leve de mensen met een boord voor hun kop, die zich graag verschuilen achter persvrijheid en kennelijk ook nog wetskennis denken te hebben'.

Nu even een wat genuanceerder betoog.
...
wanneer er een lintje hangt dienen mensen zich hieraan te houden. Het hangt er niet voor niets. Mocht dit lintje er om een bepaalde rede nog niet hangen, gebruik dan je gezond verstand en ga niet tot op 5 meter van "ons" staan, dit word vaak als erg hinderlijk ervaren.
...
Ook wij kennen de wet en weten van deze vrijheden, maar kennelijk wordt er toch voor gekozen om deze even aan de kant te zetten voor uw en onze veiligheid. We hebben immers niks te verbergen; misstanden die aan de kaak worden gesteld zijn goed, daar leren we van. Ga er echter niet per definite van uit dat wij als hulpverleners iets te verduisteren hebben en begin daarom dus ook niet meteen over vrijheden en het hebben van rechten.

De eerste zin geeft duidelijk aan hoe ongenuanceerd je denkt.
Het vervolgverhaal is alleen maar een toelichting. Het lintje
hangt er uiteraard niet voor niets. Maar er kan een
verschil zijn tussen de plek van het lintje en de veilige,
niet-hinderende afstand. Minimaal 5 meter afstand lijkt mij
een goede afspraak. Maar als het lintje aan het begin van
de straat hangt? De jurispredentie zegt daarover dat de pers
dan niet kan worden geweigerd. Het komt er op neer dat de
pers de vrijheid moet krijgen om zijn werk te doen zonder de
hulpverlening te storen maar ok zonder afhankelijk te zijn
van de 'toevallige' plek van het lintje. Bij een kortbij
gespannen lint heb ik er genoeg aan om langs het lint
te kunnen lopen. De zoomlens doet de rest.

Daarnaast suggereer je dat ik heb gesteld dat jullie hulpverleners
iets te verduisteren hebben. Dat heb ik nooit gezegd en
nooit gedacht!!! En om op dat argument mijn verhaal over
vrijheden en rechten af te serveren is niet genuanceerd maar
ronduit bot.

Verder heb je het over 'wij hulpverleners' en volgens je profiel
ben het student Integrale Veiligheidskunde. Kan je vanuit die
optiek toelichten wat hulpverleners weten c.q. leren over
persvrijheid? Ik weet in ieder geval dat een aantal agenten
daar geen snars van weten. Ik hoop daarom dat het wel een
onderdeel van jouw studie vormt zodat de nieuwe lichting
hulpverleners wel meer kennis heeft van dit soort zaken.

met vriendelijke groeten,
Ko van Leeuwen


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #43 Gepost op: 14 juni 2007, 21:42:07
ehh...maar als "iets"niet mag en je doet het toch?
dan is het toch terecht dat je daar op gewezen wordt of mis ik nu iets?

en dat heeft denk ik  mijn inziens niets te maken met dat hulpverleners fotografen niet "motten" :)

 ;)


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #44 Gepost op: 14 juni 2007, 22:04:06
Stel, jij bent iets aan het opruimen, en er is haast bij. (In mijn geval zou ik zeggen, ik ben aan het dweilen, of dode vissen uit het water aan het scheppen.) Dan komen er 3 mensen aan met camera's, die op je vingers gaan kijken, en álles vastleggen.

En, echt even serieus, dat is echt enorm vervelend! Ik bedoel, ik hoor nu ikke ikke ikke, IK wil een mooie krant, IK heb het recht om foto's te maken... Maar het is gewoon irritant en asociaal om op iemands vingers te kijken, zowel voor slachtoffers als voor de hulpverlener. En ja, die persoon kiest voor een publieke functie. Maar, als het goed is, kiest hij voor de functie, om de inhoud, níet omdat hij publiekelijk is.
*leegheid*


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #45 Gepost op: 14 juni 2007, 22:13:41
Als een persoon nou zonder wat te zeggen met zijn boerenpoten over jou pas gedweilde vloertje loopt omdat "jou winkel toch gewoon open is" zou je ook over de pis gaan. Terwijl dat als een ander persoon vriendelijk vraagt of hij toch voorzichtig door je winkel mag lopen, je er waarschijnlijk géén moeite mee zou hebben. Echt, het is de toon die je zelf zet (of zoiets  ::))....


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #46 Gepost op: 14 juni 2007, 22:18:47
Het is de toon die de muziek maakt..toch ?  >:D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #47 Gepost op: 14 juni 2007, 22:19:26
O0


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #48 Gepost op: 14 juni 2007, 22:23:39
Als een persoon nou zonder wat te zeggen met zijn boerenpoten over jou pas gedweilde vloertje loopt omdat "jou winkel toch gewoon open is" zou je ook over de pis gaan. Terwijl dat als een ander persoon vriendelijk vraagt of hij toch voorzichtig door je winkel mag lopen, je er waarschijnlijk géén moeite mee zou hebben. Echt, het is de toon die je zelf zet (of zoiets  ::))....
Daar heb ik het niet over ;)  (mensen mogen van mij over mijn asgedweilde vloer lopen hoor)

Als mensen op mijn vingers gaan kijken en vastleggen wat ik doe, dát bedoel ik. En ga me nu niet vertellen dat je van iedereen die je fotografeerd toestemming hebt...
*leegheid*


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #49 Gepost op: 14 juni 2007, 22:27:36
In deze discussie is het mij duidelijk geworden, dat er veel mensen tegen en veel mensen voor zijn om de pers alle vrijheid te bieden die ze nodig hebben, maar ik denk eigenlijk altijd alleen maar aan 1 ding:

Enschede, vuurwerkramp...
hoe dichtbij wil je staan???

Denk na bij wat je doet, zorg dat je niemand in de weg loopt, vraag eventueel of het toegestaan is om een persoon te fotograferen, (portretrecht?)  en als je door de politie aangesproken wordt op je gedrag, of op de plaats waar je je bevindt, ga dan niet in discussie, maar zoek een andere plaats, of pas je gedrag aan...

Simpel toch?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.