Beste Allen,
Natuurlijk is het terecht dat die man opgepakt is. Als je na herhaalde waarschuwingen van de politie nog zo mega-eigenwijs ben om niet weg te gaan, hoe dik is dan die plaat voor je hersens? Want ik wel minder vind is dat (volgens de media) er dus wel van die hobbygastjes (met grotere toestellen dan dat ze zelf zijn
) aan de verkeerde kant van de lintjes lopen. Maar mischien waren ze nog bezig met die gasten weg te sturen. Je moet toch een keer het lintje spannen.
Wat betreft dat figuur aan de Damstraat in Ridderkerk, die is na diverse keren door de politie te zijn terug gestuurd/gewaarschuwd, toch voorbij het lint gegaan en liep hij vrolijk in een met asbest besmet gebied. Wat mij betreft haden ze hem daar ter plekke met een hd mogen ontsmetten. Had het voor het publiek helemaal top geweest.
Als er brandweer een gebied af laat zetten waar gevaar is voor asbest/instorting/explosiegevaar of wat dan ook, dan helpt daar helpt een perskaart ook niet voor. Dat heeft gewoon te maken met eigen veiligheid. Dat kan een fotograaf ook niet altijd weten. Dus als je door politie of brandweer tegengehouden wordt, lijkt het mij raadzaam de bevelen op te volgen. Het lintje staat er natuurlijk niet voor niets!
P.s. Waar was je nou, rolanddegrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
vanmorgen? Had je mooie platen kunnen schieten op de H.Ydenweg
Groet,
pyroloog