Tevens is de KNRM er altijd 24x7 zomer en winter omdat ze zich volledig gelieerd hebben aan de kuwa. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde berger die eerst kijkt of het financieel wel een aantrekkelijk klusje is!!!!
Dit is niet bedacht door de kuwa, maar afgesproken met alle burgemeesters in de betrokken gemeenten. Dus niet volgens de kuwa, maar alle big chiefs hebben het zo besloten.
Ron
Kijk de Samij maar is na, daar staat het weer anders in.
Het is belangrijk dat een reddingsdienst 24/7 bereikbaar is voor nood en dat er met volle snelheid naar mensen in nood gevlogen wordt.
Moeilijk te begrijpen voor- en uit te leggen aan een redder dat het totaal niet noodzakelijk is op een zonnige zondagmiddag met 80 km per uur naar een bootje aan een steiger met motorpech te racen met zijn vieren.
Ook op de ANWB moet je wel eens even wachten en ook die moet zich gewoon aan de snelheid houden. De botenwacht is gewoon 24/7 bereikbaar maar de snelheid van een berger op weg op een zonnige zondag middag naar een bootje met motorpech mag lang niet zo hoog liggen als die van een reddingsboot op weg naar een Bayliner aan de steiger met brandstofproblemen.
Als eerste aangekomen gesteund door de brandweer, politie en kustwacht kan de RB mooi roepen waar blijft die berger nou toch?
Melmac weet ook dat als wij bellen om nadere inlichtingen dat de brandweer expres heel vaag blijft met de nadere bjzonderheden om de RB/KNRM te bevoordelen in de race. "we weten niet meer dan een bootje met motorpech ergens op het Gooimeer".
Een Bayliner met motorstoring aan de steigers nabij het zilverstrand werd gisteren gemeld aan de KUWA als een vastgelopen zeilboot bij een eiland (De Schelp dus) voor het zilverstrand.
11:42:33 05-08-07 9 G KNRM Pr 3 GOOIMEER HUIZEN RB3919 RB4619 Dienstverlening/reddingsbrigade
708051142330703061 0703061 KNBRD Blaricum ( Bemanning Blaricum-1 en Mayflower )
708051142330703029 0703029 KNBRD Huizen ( Bemanning De Gooier )
Toch had de Cobra van Jachtservice Huizen 'm eerder en kon de motor maken op eenvoudige wijze. Geluk voor de schipper die kon zo weer door zonder oponthoud.
Terwijl Menno nog met zijn kop in het motorruim zit en proefdraait meld de inmiddels ook ter plaatse gemelde Blaricum één:
OK kustwachtcentrum de motor van het jacht (de bayliner dus) doet het weer dus wij gaan terug naar de Stichtse Brug en de RB Almere (klein geel opblaasbootje zonder marifoon) begeleid het schip naar de Jachthaven van Naarden om te kijken of alles goed blijft gaan.
Menno hoort dat niet met zijn kop in het luik en meldt dus even later aan de KUWA "we hebben de motor gerepareerd en de @@*&&^gaat op eigen kracht de reis vervolgen."
Zo sta je toch allemaal konstand voor L** ?
Iedereen heeft door wat hier gebeurd (punten scoren) en dat doet de hulpverlening geen goed.
Henk