Zo vind ik dat een berger er uit proberen te varen om hem een klus afhandig te maken verwerpelijk is. Als je om het hardst raced met een een berger om eerder te zijn, kun je dan nog volhouden dat er geen berger is?
300 pk buitenboordmoter(zowel post als de No limit op het ijsselmeer) van de berger tegen 90 pk van de KNRM (lemmer en Urk) ,geen vergelijk dacht ik.
En dus moet je als je bent opgeroepen dus minder gas geven op het wijde ijsselmeer om de Berger die toch al om je heenkomt voor te laten.
laat men gewoon een overeenkomst maken met de Bergers dat er voor zulke klusjes die Henk opnoemt geen alarmering met de KNRM of KNBRD jongens gemaakt wordt.(iedereen blij).......
of zie ik dat verkeerd ,???
Ik geloof dat het nu een discussie wordt die nergens overgaat......
We raken juist leuk tot de kern van de zaak. Je hebt een goed voorstel maar helaas, de KUWA alarmeert zowiezo altijd de KNRM naar aanleiding van een melding, ook voor een boot met motorpech of zelfs iemand die met een nat pak in de haven van Volendam staat die naar Monickendam moet (Klus voor de Frans Verkade).
Dus met een overeenkomst met de KUWA ben je er nog niet, de KNRM komt je achter aan.
En dat is goed en een geeft een warm veilig gevoel. Ook al vaart ie door nadat duidelijk is dat de berger bijna ter plaatse is, zelfs dat strookt nog met oog op de veiligheid. En langszij komen bij het door de berger op sleep genomen jacht en informeren of alles goed gaat daar kan ik mij ook helemaal in vinden.
Maar nu de kern:
is het dan juist om de schipper aan te bieden de tros los te gooien en achter de reddingsboot te komen hangen want dat is gratis en anders kost het U geld. Al maar om de hete brei heen en er van alles bijhalen om hier maar niet op in te hoeven gaan...
Goed besluit om daar niet op in te gaan, want dat is mi onverdedigbaar!
Henk