Brandweerpersoneel komt om bij ongeval - Zelik (België) 16-06-2007

Auteur Topic: Brandweerpersoneel komt om bij ongeval - Zelik (België) 16-06-2007  (gelezen 7556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2007, 17:00:37
Deze ochtend werd François De Ridder begraven in Asse.  Brandweerlui  uit het hele land kwamen afscheid nemen van hun collega...

Het was een mooie, sobere, plechtigheid die bijgewoond werd door brandweerlui, militairen, familie, vrienden, kennissen en vertegenwoordigers van de regering en het hof...

Guy De Bondt, de brandweerman die verlamd werd in het ongeval, werd door een ziekenwagen overgebracht vanuit UZ Brussel om afscheid te nemen van z'n collega en vriend...

In memoriam: François De Ridder


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 26 september 2007, 00:02:13
http://www.newsfromflanders.com/n/lees.php?ID=5249

Benefietconcert voor brandweerman

[Benefietconcert voor brandweerman] Er is nieuws over het benefietconcert voor brandweerman Guy De Bondt, "Een held van vandaag. Mijn vriend en collega Guy De Bondt uit Asse. Hij was ambulancier, verpleger op de spoeddienst van het AZ Jette en werkte daarnaast ook bij de vrijwillige brandweer van Asse. Guy heeft vele mensen verzorgd en gered".
Tim kwam op het idee om een benefietavond te organiseren ten voordele van Guy De Bondt.Hij richtte daarbij het volgend schrijven naar de groep de Nieuwe Snaar ,die op hun laatste CD het nummer helden naar voor brengt, en in dat nummertje zijn zij op zoek naar helden van de dag.

Beste muziekanten van "De Nieuwe Snaar",
Ik heb er eentje gevonden, een held van vandaag. Mijn vriend en collega Guy
De Bondt uit Asse. Hij was ambulancier, verpleger op de spoeddienst van het AZ Jette en werkte daarnaast ook bij de vrijwillige brandweer van Asse. Guy heeft vele mensen verzorgd en gered.

Vier jaar geleden verbrandde Guy zijn benen tijdens het blussen van een
huisbrand. Het dak stortte in en hij raakte geklemd onder de brokstukken. Na een zware revalidatie besliste hij alsnog de branddienst te hervatten, maar het ongeluk met de brandweerwagen op 16 juni 2007 te Zellik (welke het leven kostte aan collega chauffeur François De Ridder) heeft ervoor gezorgd dat Guy verlamd is voor het leven en dus niet meer werken kan bij de brandweer en het AZ.Ze reden die zaterdagochtend uit voor een brand in Wemmel. Toen de wagen in
een bocht, van droog wegdek plots op nat wegdek kwam, begon hij te slingeren en raakte daarbij de berm. De wagen ging meermaals over kop en kwam tot stilstand tegen een brugpijler. Maar dat doet weinig ter zake, belangrijker zijn de gevolgen. Guy moet thuis een heleboel aanpassingen laten doen waar de verzekeringen niet of slechts gedeeltelijk in tussenkomen, zelfs al zijn deze onoverkomelijk indien hij zelfstandig thuis wil leven. In december wordt Guy vader en ik mag hopen dat hem dit veel moed geeft om door te zetten met de revalidatie.
Samen met een paar vrienden wil ik Guy een hart onder de riem steken door
een benefietconcert te organiseren. Jullie zijn op zoek naar de helden van vandaag, ik vraag jullie naast de ondersteuning voor Guy, hiermee ook een teken te geven aan de helden van morgen. Dat men hun daden en de risico's hiermee verbonden niet vergeten zal.
Dank bij voorbaat, Tim.
De Nieuwe Snaar ging in op het schrijven van Tim en collega's en werken nu mee aan de Benefietavond en treden gratis op ten voordele van Guy.


Tim een heel moedige inzet voor je collega.Succes.(DM)