Hoi !
Mezelf effe voorstellen misschien... mijn naam is Erwin Vanden Eynden en tewerkgesteld bij het ZiekenhuisNetwerk Antwerpen (uiteraard in België) als coördinator patiëntenvervoer. Het ZiekenhuisNetwerk Antwerpen (ZNA) bestaat uit 10 ziekenhuizen in groot-Antwerpen. Daarnaast organiseren wij de aanvragen voor het vervoer van de bewoners van de rust- en verzorgingstehuizen van het OCMW Antwerpen (18 instellingen).
Wij hebben als ZNA geen eigen personeel en wagens maar doen een beroep op externe vervoerdiensten. Het is geen geheim dat de wetgeving en kwaliteitseisen in België niet te vergelijken zijn met bijvoorbeeld die in Nederland. Daarom hebben wij een eigen systeem van kwaliteitscontrole ontworpen waarbij de toebedeling van een vervoeropdracht aan een extrene vervoerder afhankelijk is van de scoring die hij heeft gekregen. Dit systeem kan permanent aangepast worden afhankelijk van de behoefte en noden.
Om nu één en ander te kaderen en om vast te stellen dat wij met een zelfde fenomeen zitten van klachten, opmerkingen maar zeker ook positieve reacties ben ik op zoek naar kwaliteitsrapporten / enquetes van andere ziekenhuizen, ambulancediensten,... - in België zijn die quasi niet te vinden (juist door het ontbreken van enige wetgeving ter zake over het secundaire ambulancevervoer).
Wie kan en mag mij zo'n rapport van z'n eigen dienst bezorgen?
Alvast bedankt !
Erwin Vanden Eynden
ZNA Patiëntenvervoer
Lindendreef 1
B - 2020 ANTWERPEN 2
erwin.vandeneynden@zna.be