Groot waterongeval duiker vermist - Oostvoorne 17-06-2007/05-08-2007

Auteur Topic: Groot waterongeval duiker vermist - Oostvoorne 17-06-2007/05-08-2007  (gelezen 17768 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

William206

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #60 Gepost op: 18 juni 2007, 13:09:20
Allereerst, heel erg verschrikkelijk dat dit is gebeurd... Gewoon geen woorden voor, erg veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen (familie, hulpdiensten maar ook die 60 sportduikers die hebben meegezocht!)



Ik heb nog één vraagje. Ik heb gelezen dat er ook een HW aanwezig was bij het ongeval. Waarvoor wordt er een HW bij een waterongeval ingezet? Wat zou een HW tp kunnen doen?


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #61 Gepost op: 18 juni 2007, 14:09:46
Ik heb nog één vraagje. Ik heb gelezen dat er ook een HW aanwezig was bij het ongeval. Waarvoor wordt er een HW bij een waterongeval ingezet? Wat zou een HW tp kunnen doen?

Bij sommige duikinzetten wordt ook een AL of een HW gealarmeerd, om duikers te water te laten (bij een hoge walkant bijv.) of om slachtoffers horizontaal uit het water te tillen. Dit dmv een redbrancard die onder de korf is bevestigt.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626


William206

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2007, 22:07:57
Bij sommige duikinzetten wordt ook een AL of een HW gealarmeerd, om duikers te water te laten (bij een hoge walkant bijv.) of om slachtoffers horizontaal uit het water te tillen. Dit dmv een redbrancard die onder de korf is bevestigt.

Dank voor de uitleg


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2007, 22:19:13
En in het donker kan het ook een uitstekende lichtbron vormen.  ;)


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #65 Gepost op: 19 juni 2007, 20:13:44
En in het donker kan het ook een uitstekende lichtbron vormen.  ;)

en dat is zo fijn als je als duiker onder water bent......ook politie heeft daar een handje van om met zaklampen te schijnen........

je ziet dan dus gewoon niets meer!!!!!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #66 Gepost op: 19 juni 2007, 22:20:18
en dat is zo fijn als je als duiker onder water bent......ook politie heeft daar een handje van om met zaklampen te schijnen........

je ziet dan dus gewoon niets meer!!!!!
Je haalt me de woorden uit de mond, pas met een nachtoefening met de reddingsbrigade deed ik zelf ook. Tot ik het zelf ondervond.  ;)
343, never forget.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #67 Gepost op: 19 juni 2007, 22:36:13
Nu is het vaak zo (zeker in modder achtige omgevingen) dat je sowieso geen zicht hebt en helpt/hindert de lamp dus niet, je moet dan alles op gevoel doen.
Het gebeurt in dat soort moddersloten eigenlijk regelmatig dat je je meters niet eens kunt aflezen voor je masker met je eigen lamp er op....
Goede test overigens op claustrofobie

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


brandweerbrielle

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #68 Gepost op: 20 juni 2007, 14:23:48
Ik heb nog één vraagje. Ik heb gelezen dat er ook een HW aanwezig was bij het ongeval. Waarvoor wordt er een HW bij een waterongeval ingezet? Wat zou een HW tp kunnen doen?

Heb ook al een keer gezien dat ze de HW als kraan gebruikten om de boot te water te laten.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #69 Gepost op: 20 juni 2007, 17:38:25
Wordt volgens mij ook wel vaak gebruikt om (met een redbrancard) het slachtoffer uit het water te halen ;)