Gezakt voor de brandweer testen

Auteur Topic: Gezakt voor de brandweer testen  (gelezen 5479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeffrey-Jacobs

• Forum gebruiker
Gepost op: 22 juni 2007, 13:38:51
Even een vraag.

Nu heb ik gisteren Donderdag 21 juni 2007 de testen afgelegd voor de vrijwillige brandweer testen.

Het zwemmen , hijs/klim, hardlopen , engetetest, hoogtevrees test allemaal met suc6 behaald.

Daarna kwam er een soort van apenkooi. Doordat ik daar 2 x terug moest lopen vanwege een foutje en me andere voet voorzette voor het touwtje ben ik gezakt omdat ik 2 sec over de maximum tijd van 2:45 zat. Nou is mijn vraag kan dit of kan dit niet.

Het komt er dus op neer dat ik het niet overnieuw mag doen. Een ander die mag echter wel die zaaltje overnieuw doen hij zat wel binnen de tijd maar was niet lenig genoeg. Een andere persoon kreeg de zak 15 kg bij de derde keer niet over de rand getrokken echter is hij wel met suc6 door zonder dingen opnieuw te doen.

Mijn vraag is wat vinden jullie van deze beslissing en zouden jullie het ermee eens zijn. Of dat een hertest minstens dan op zijn plaats zou zijn.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2007, 21:32:18
ja in mijn ogen is het simpel.....

je houd een test daar moet je aan voldoen. voldoe je niet helaas pindakaas maar dan zit er niets anders op.

ik vind wel dat ze consequent moeten zijn! maar je hoort nu maar weer het verhaal van 1 kant. nu is het 2 seconde maar de volgende 3 enz enz. voor je het weet zit je op 30 seconde later en heeft de test dus ook geen waarde meer.

persoonlijk denk ik dat als je de andere testen allemaal ruim voldoende gehaald zou hebben en ze je graag willen hebben je deze 2 seconde wel kado krijgt, het kan ook zijn dat andere een betere induk achter gelaten hebben en het voordeel van de twijfel wel krijgen. maar ik ben niet bij de testen geweest en nogmaals dit is mijn persoonlijke mening!

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2007, 08:11:20
Maar als ze nu toch een paar honderd man te kort komen???

Wat zijn dan die 2 seconden.

ACKevin

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2007, 08:28:17
Blijkbaar willen ze je dan niet graag genoeg. Bij mijn keuring vorige maand is er wat gecompenseerd op het hardlopen, bij de hele groep overigens.. 6 km lopen in 30 minuten, ik liep het in 34.50 minuten ofzo, en er ging 4 minuten af vanwege de hitte, zodoende had iedereen het gehaald..

wel vervelend voor je :(

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2007, 11:28:31
Even een vraag.

Nu heb ik gisteren Donderdag 21 juni 2007 de testen afgelegd voor de vrijwillige brandweer testen.

Het zwemmen , hijs/klim, hardlopen , engetetest, hoogtevrees test allemaal met suc6 behaald.

Daarna kwam er een soort van apenkooi. Doordat ik daar 2 x terug moest lopen vanwege een foutje en me andere voet voorzette voor het touwtje ben ik gezakt omdat ik 2 sec over de maximum tijd van 2:45 zat. Nou is mijn vraag kan dit of kan dit niet.

Het komt er dus op neer dat ik het niet overnieuw mag doen. Een ander die mag echter wel die zaaltje overnieuw doen hij zat wel binnen de tijd maar was niet lenig genoeg. Een andere persoon kreeg de zak 15 kg bij de derde keer niet over de rand getrokken echter is hij wel met suc6 door zonder dingen opnieuw te doen.

Mijn vraag is wat vinden jullie van deze beslissing en zouden jullie het ermee eens zijn. Of dat een hertest minstens dan op zijn plaats zou zijn.

Was zeker voor Rotterdam of niet? ZO ja, er wordt niet alleen gekeken naar je conditie, maar ook naar je motoriek. De beslissing die is genomen door de commissie is in mijn ogen altijd gegrond. Heel simpel, die gasten doen het vaker dan je denkt. Heel vervelend, dat snap ik ook wel. Gewoon ff doorbijten en nog een keer solliciteren

succes