GRIP 1 Grote Brand in Flat Hoevestein - Wageningen 22-06-'07

Auteur Topic: GRIP 1 Grote Brand in Flat Hoevestein - Wageningen 22-06-'07  (gelezen 20123 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2007, 16:19:22
Tuurlijk, logisch dat ze er zijn en ze hebben er zat te doen, maar het gaat me ook niet om de aanwezigheid van de Politie, als wel om de P2000-melding. Normaliter zitten ze ook niet op P2000 en hebben ze hun communicatielijnen (C2000, mobi, porto, GSM, noem maar op). Dus ik vraag me af waarom ze nu dan deze melding ook over P2000 krijgen.

Niet elke code is wat het lijkt. Politiecodes worden vaak voor diverse doeleinden gebruikt en zeker niet alleen voor wat je als eerste zou verwachten : de politie zelf. In dit geval gaat het om de Gemeentelijke Rampenstaf van Wageningen die standaard gepiept wordt bij GRIP-incidenten in die gemeente. Veel regio's hebben dit soort staven/ambtenaren brandweercodes toebedeeld, maar in dit geval dus politiecodes...

Groeten, Peter.

Denker

• Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2007, 16:26:48
Voor meer foto's: Voor meer foto's: http://rijnsteeg.bit.nl/hoevestein/

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2007, 16:58:10
we zullen wel oog getuigen verslag van clut krijgen denk ik. die is brw in wageningen.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 22 juni 2007, 17:05:04
Voor meer foto's: http://rijnsteeg.bit.nl/hoevestein/

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16037.0.html

(...)

Vooral: img_1946.jpg tot nummer 50....  :o :o :o :P O0

Wat zou dit nu geweest zijn? De noodstroomaggregaat van de GSM mast? Of waren er dakdekkers bezig....  ::)

Polystyreeen dakisolatie?  ::) ::)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 22 juni 2007, 17:09:23
net op het radio1 journaal het bericht dat er geen gewonden zijn.
Gasflessen waren van dakdekkers die aan het werk waren en net voor de bui naar binnen gingen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 22 juni 2007, 17:11:28
Grote brand op dak studentenflat Wageningen
AMSTERDAM - Op het dak van studentenflat Hoevestein in Wageningen is vrijdagmiddag een grote brand uitgebroken.
Volgens een woordvoerder van de brandweer zijn er geen slachtoffers bij de brand gevallen. De flat, die meer dan driehonderd studentenkamers telt, is geëvacueerd.
De brand is inmiddels onder controle. Ze woedde op het dak van de zestien verdiepingen tellende flat. Mogelijk is het vuur het gevolg van een blikseminslag. Boven Wageningen hing vrijdagmiddag een hevig onweer.

Gasflessen
Verschillende bewoners van de flat melden tegenover NU.nl dat op het dak werkzaamheden plaats zouden hebben gevonden, waarbij gasflessen werden gebruikt. Die zouden zijn geëxplodeerd. Ook vlogen dakplaten in brand.
Getuigen rapporteren harde knallen. Brokstukken zouden terecht zijn gekomen op de hockeyvelden van een naastgelegen sportcomplex.
De brand ging gepaard met een grote rookontwikkeling. Die was in de wijde omgeving te zien.

www.nu.nl

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Erwin Bakker

• Forum gebruiker
  • www.erwin-bakker.nl
    • Website Erwin Bakker
Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2007, 18:12:38
Ik was ook even wezen kijken:

Meer foto's op mijn website: www.erwin-bakker.nl

Henkie

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2007, 18:13:57
op de site van omroep gelderland staat een filmpje van de explosie

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2007, 19:04:03
Hoe hebben ze dat geblust? Met een HW of AL kom je er niet. (15 verdiepingen: is zo'n 40 mtr hoog). Wat een brand zeg!!