Dat kan ik je wel vertellen.
Zelf zit ik bij de alarmploeg van H'sluis die dus regelmatig uitrukt.
Er zijn de laatste jaren aardig wat ongevallen geweest op en rond het haringvliet.
Omdat de aanrijdtijden voor vooral goeree overflakkee zeer lang zijn... lees >30 minuten is het voor ons mogelijk om binnen 10 minuten (vanaf alarmering tot aanwezigheid) bv in middelharnis ter plaatse te zijn(inclusief duikteam).
Ik begrijp alleen niet waarom sommige op dit forum negatief doen over het feit dat er wordt gesproken over "meldinggeil", "In burgerkleding aanwezig zijn"etc etc.
Wij komen altijd een vikingpak ter plaatse.
Bij het ongeval op oostvoornse meer zijn we ook ter plaatse gekomen omdat de OVD onze aanwezigheid met een boot voor de zekerheid wilde hebben.
Het is logisch dat we niet voor een auto te water aan de n57; in de polder mee kunnen gaan met een boot.
Wij worden inderdaad standaard mee gealarmeerd met de duikers van Hellevoetsluis.
Als het echt nodig is dat we met een boot ter plaatse moeten komen(via het haringvliet met de snelle rib) en anders met een vlet dan kunnen wij dit goed regelen.
Je kan maar beter te vaak voor niets uit moeten rukken dan 1x niet.
Derk
Kan iemand mij vertellen waarom de RB Hellevoetsluis bij (bijna) elke waterongeval in hun omgeving gepiept worden? Kan niet echt een toevoegende waarde bedenken (bij grote WO's na dan).