Alarm RB Hellevoetsluis

Auteur Topic: Alarm RB Hellevoetsluis  (gelezen 28401 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Derk

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 29 juli 2007, 15:56:03
Beetje kort door de bocht vind je niet.

Indien er een vaartuig in de problemen is op het haringvliet dan wordt in 1e instantie altijd de KNRM(neeltje struijs gealarmeerd).
Deze zullen als 1e inzet varen.
Wij zullen altijd proberen om ter assistentie mee te gaan.


Hoe is dat bij de politie geregeld dan?????
Komen die wel altijd als er wat wordt gemeld?
Denk het niet..
Terwijl dat hun taak is.

Derk


Als dat waar is, kun je ze beter helemaal niet meer alarmeren. Dit zou betekenen dat je iemand alarmeerd en dat je er niet op kunt vertrouwen dat ze komen, omdat ze zelf wel bepalen of ze bruikbaar zijn of niet!

Aan zulke partners in de hulpverlening zit je niet te wachten, toch?

Ron


Derk

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 29 juli 2007, 15:57:51
Dat kan ik je wel vertellen.

Zelf zit ik bij de alarmploeg van H'sluis die dus regelmatig uitrukt.

Er zijn de laatste jaren aardig wat ongevallen geweest op en rond het haringvliet.
Omdat de aanrijdtijden voor vooral goeree overflakkee zeer lang zijn... lees >30 minuten is het voor ons mogelijk om binnen 10 minuten (vanaf alarmering tot aanwezigheid) bv in middelharnis ter plaatse te zijn(inclusief duikteam).

Ik begrijp alleen niet waarom sommige op dit forum negatief doen over het feit dat er wordt gesproken over "meldinggeil", "In burgerkleding aanwezig zijn"etc etc.
Wij komen altijd  een vikingpak ter plaatse.

Bij het ongeval op oostvoornse meer zijn we ook ter plaatse gekomen omdat de OVD onze aanwezigheid met een boot voor de zekerheid wilde hebben.
Het is logisch dat we niet voor een auto te water aan de n57; in de polder mee kunnen gaan met een boot.
Wij worden inderdaad standaard mee gealarmeerd met de duikers van Hellevoetsluis.
Als het echt nodig is dat we met een boot ter plaatse moeten komen(via het haringvliet met de snelle rib) en anders met een vlet dan kunnen wij dit goed regelen.

Je kan maar beter te vaak voor niets uit moeten rukken dan 1x niet.

Derk





Kan iemand mij vertellen waarom de RB Hellevoetsluis bij (bijna) elke waterongeval in hun omgeving gepiept worden? Kan niet echt een toevoegende waarde bedenken (bij grote WO's na dan).  O0


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #42 Gepost op: 29 juli 2007, 18:56:14
Dat kan ik je wel vertellen.

Zelf zit ik bij de alarmploeg van H'sluis die dus regelmatig uitrukt.

Er zijn de laatste jaren aardig wat ongevallen geweest op en rond het haringvliet.
Omdat de aanrijdtijden voor vooral goeree overflakkee zeer lang zijn... lees >30 minuten is het voor ons mogelijk om binnen 10 minuten (vanaf alarmering tot aanwezigheid) bv in middelharnis ter plaatse te zijn(inclusief duikteam).

Ik begrijp alleen niet waarom sommige op dit forum negatief doen over het feit dat er wordt gesproken over "meldinggeil", "In burgerkleding aanwezig zijn"etc etc.
Wij komen altijd  een vikingpak ter plaatse.

Bij het ongeval op oostvoornse meer zijn we ook ter plaatse gekomen omdat de OVD onze aanwezigheid met een boot voor de zekerheid wilde hebben.
Het is logisch dat we niet voor een auto te water aan de n57; in de polder mee kunnen gaan met een boot.
Wij worden inderdaad standaard mee gealarmeerd met de duikers van Hellevoetsluis.
Als het echt nodig is dat we met een boot ter plaatse moeten komen(via het haringvliet met de snelle rib) en anders met een vlet dan kunnen wij dit goed regelen.

Je kan maar beter te vaak voor niets uit moeten rukken dan 1x niet.

Derk
Kijk, daar heb ik wat aan!  O0 Bedankt!
343, never forget.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #43 Gepost op: 30 juli 2007, 10:02:59
Zover mij bekend is de samenwerkingsregeling en uitrusting met C2000 van de Hellevoetse reddingsbrigade een zaak die niet geheel volgens de regels door de plaatselijke brandweercommandant (overigens met de beste bedoelingen) is geinitieerd en verder in de regio ook niet zal worden nagevolgd.
Mijn verdere opmerkingen staan verder los van Hellevoetsluis.
Een beetje competitie is niet verkeerd, het gevaar bestaat echter dat, indien men geen primaire bewakingstaak heeft, men te pas en te onpas vaart op (P2000) meldingen voor anderen. Dit geldt voor alle disciplines! Het is niet verkeerd om iemand in ernstige nood te helpen maar ook ik vind het niet helemaal lekker als een reddingsbrigade ter hulpverlening i.p.v. tijdelijke bijstand gaat aan een vaartuigje met roerproblemen waar verder geen onmiddelijk gevaar bij is. Evenzomin dat een reddingboot wordt gealarmeerd terwijl er een berger om de hoek ligt die hieraan zijn brood verdient. Zoals reeds eerder is opgemerkt ligt het er bij een brigade met een reguliere bewakingstaak aan welke afspraken er met de opdrachtgever zijn gemaakt wanneer men waar assitentie gaat verlenen.
Ben je op het water als reddingseenheid, dienstvaartuig of wat dan ook en kan en wil men evt. bepaalde hulp verlenen, meldt dit dan aan de dichtstbijzijnde verkeerspost zodat die daar met een incident rekening mee kan houden maar ga niet zonder zeggen of zingen gelijk aan de slag puur voor de kick.
Met name jongeren (maar ook ouderen) moeten af en toe worden afgeremd om te voorkomen dat men met z'n allen achter de bal aan rent i.p.v. op de juiste positie in het spel blijft teneinde als team de winnende punten te scoren.

Kees  8)


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #44 Gepost op: 6 augustus 2007, 11:17:46
Zelf zit ik bij de alarmploeg van H'sluis die dus regelmatig uitrukt.

Als het echt nodig is dat we met een boot ter plaatse moeten komen(via het haringvliet met de snelle rib) en anders met een vlet dan kunnen wij dit goed regelen.


Dat was anders gisteren niet echt van toepassing! Wel boot, geen boot, andere brigadeboot, geen vervoer....
Met vriendelijke groet, Arlé  


Toeschouwer

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 7 augustus 2007, 07:50:35
In ieder geval kwam de RB. De waterpolitie had in eerste instantie ook geen boot, vervolgens komen ze met 2 boten waarvan er 1 defect is.
Kun je volgens mij beter iets later zijn met een boot van een andere brigade dan met een boot waar je niks aan hebt.


markje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #46 Gepost op: 11 augustus 2007, 21:13:03
Arlé


Soms is het niet mogelijk om met een eigenboot naar het ongeval tegaan.
Maar dan hebben we de mogelijkheid om bij een andere brigade in de buurt een boot op te haalen.
Om zo toch aan de vraag tevoldoen.

De reddingsbrigade komt alleen maar ter ondersteuning van de brandweer.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #47 Gepost op: 27 augustus 2007, 09:22:32
Er zijn de laatste jaren aardig wat ongevallen geweest op en rond het haringvliet.
Omdat de aanrijdtijden voor vooral goeree overflakkee zeer lang zijn... lees >30 minuten is het voor ons mogelijk om binnen 10 minuten (vanaf alarmering tot aanwezigheid) bv in middelharnis ter plaatse te zijn(inclusief duikteam).

met de boot neem ik aan dan....
en dan vind ik het nog knap...

want met de auto (en boottrailer) is dit binnen 10 minuten vrijwel onmogelijk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 27 augustus 2007, 11:24:46
met de boot neem ik aan dan....
en dan vind ik het nog knap...

want met de auto (en boottrailer) is dit binnen 10 minuten vrijwel onmogelijk

Zolang duurt het bijna al eer ik aangekleed en wakker in de auto zit!

Henk


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #49 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:16:58
Zolang duurt het bijna al eer ik aangekleed en wakker in de auto zit!

Henk

ja idd, en die 10 min. kan je ook echt alleen halen als ze op de post zelf zitten...

anders lukt dat no-way