Alarm RB Hellevoetsluis

Auteur Topic: Alarm RB Hellevoetsluis  (gelezen 28382 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

markje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #70 Gepost op: 16 september 2007, 19:07:25
Maarten ik ben het geheel met je eens dat het hier op gaat lijken maar ik denk dat daar geen reden voor is.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #71 Gepost op: 16 september 2007, 21:44:39
Was alleen maar als geintje bedoeld hoor Maarten, goeie kontakten met Hellevoet hoor, no problem.
Ik verzeker je dat zelfs een vuurtorenwachter snapt dat die mannen niet met de boot de sloot in hoeven.  ;D

Kees  8) (die graag het vuur warm houd)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #72 Gepost op: 16 september 2007, 23:05:20
Was alleen maar als geintje bedoeld hoor Maarten, goeie kontakten met Hellevoet hoor, no problem.
Ik verzeker je dat zelfs een vuurtorenwachter snapt dat die mannen niet met de boot de sloot in hoeven.  ;D

Kees  8) (die graag het vuur warm houd)

Gezien een aantal reacties over en weer kreeg ik een andere indruk, maar ik ben blij dat ik ernaast zit ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #73 Gepost op: 20 september 2007, 14:55:48
ho,
ook even om het eea duidelijk te maken.

ben ook, net als Kees, niet van plan om een onderlinge strijd te starten. we moeten er nog een rondje tiengemeten mee varen...
gewoon even een grapje....

(excuus aan diegenen die het niet kunnen hebben, of zonder gevoel voor humor..)

ik snap ook wel dat ze niet komen om te varen in een sloot... het kwam alleen door wat aanstootgevende posts over het binnen 10 min TP zijn..

ik zal er niet meer over lullen.
Back to business


icom 7000

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 23 oktober 2007, 23:42:32
Vraagje ?? Waarom wordt RB Hellevoetsluis op p2000 monitor als KNRM  gealarmeerd terwijl ze niets met de KNRM van doen hebben.
volgens mij moet Harrie PD5HW dit gewoon wijzigen en in het brandweer rijtje plaatsen dan gaat mijn plingplong.wave niet onnodig af.


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #75 Gepost op: 14 december 2007, 13:00:48
Mail em even dan is t zo geregeld zou k zeggen ;)
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #76 Gepost op: 14 december 2007, 13:10:02
En nog even ter info.

Wij van brigade Ouddorp zijn nu inmiddels ruim een jaar bezig om aansluiting te krijgen op t C2000 - P2000 verhaal.

Inmiddels drie vergaderingen gehad met de brandweercommandanten, gemeente een beleidsmedewerker van de GMK. Er zit schot in de zaak alleen gaat t niet zo snel bij de ambtenaartjes he, we zullen geduld moeten hebben maar ze zeggen dat het hele spul bij ons t voorjaar van mei 2008 moet draaien.

Voor ons is t alleen een aanvulling maar we willen niet volledig over op t C2000 netwerk gezien de aanschafkosten van alle apparatuur t.o.v het analoge spul. Het P2000 verhaal zou een mooie aanvulling zijn om onze leden van de rampenploeg te alarmeren, dit gaat namelijk nu nog per sms.
En het C2000 verhaal zou handig zijn met bv het verzoek om een ambu en laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn en zo.

Gewoon een stukje samenwerking en afstemming naar elkaar toe d.m.v weldegelijk vastgelegde protocollen.


gr,

Paul 8)
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #77 Gepost op: 15 december 2007, 16:59:53
En nog even ter info.

Wij van brigade Ouddorp zijn nu inmiddels ruim een jaar bezig om aansluiting te krijgen op t C2000 - P2000 verhaal.

Inmiddels drie vergaderingen gehad met de brandweercommandanten, gemeente een beleidsmedewerker van de GMK. Er zit schot in de zaak alleen gaat t niet zo snel bij de ambtenaartjes he, we zullen geduld moeten hebben maar ze zeggen dat het hele spul bij ons t voorjaar van mei 2008 moet draaien.

Voor ons is t alleen een aanvulling maar we willen niet volledig over op t C2000 netwerk gezien de aanschafkosten van alle apparatuur t.o.v het analoge spul. Het P2000 verhaal zou een mooie aanvulling zijn om onze leden van de rampenploeg te alarmeren, dit gaat namelijk nu nog per sms.
En het C2000 verhaal zou handig zijn met bv het verzoek om een ambu en laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn en zo.

Gewoon een stukje samenwerking en afstemming naar elkaar toe d.m.v weldegelijk vastgelegde protocollen.


gr,

Paul 8)

Hey Paul,

Mei 2008 moet lukken. Tenslotte zijn jullie niet zo vaak op strang tijdens de winter, toch?  ;)

En dat het mag duren... Tja... Weet je wel wat er allemaal aangepast, veranderd of nieuw aangemaakt moet worden? Met een  "laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn en zo" ben je er nog niet. Inzetvoorstellen, kazernevolgordetabellen, vakkaarten... Er moet van alles aangepast worden voordat het sowieso zin heeft om "laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn".  ::) Kijk maar naar de alarmeringen van Hellevoetsluis: op zo'n manier werkt het dus niet of willen jullie ook midden in de nacht gealarmeerd worden voor een auto te water (in een slootje) in Dirksland of Middelharnis ??  :(
En zo zijn er nog wel wat zaken wat (goed) geregeld moet worden en afstemmen kost wat tijd.

Dus ja.... Je zal nog even moeten wachten!! Het is niet anders.  :D  Maar als het eenmaal zover is, zal een prima samenwerking zijn, denk ik!!!   :)
Met vriendelijke groet, Arlé  


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #78 Gepost op: 15 december 2007, 21:41:35
Hey Paul,

Mei 2008 moet lukken. Tenslotte zijn jullie niet zo vaak op strang tijdens de winter, toch?  ;)

En dat het mag duren... Tja... Weet je wel wat er allemaal aangepast, veranderd of nieuw aangemaakt moet worden? Met een  "laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn en zo" ben je er nog niet. Inzetvoorstellen, kazernevolgordetabellen, vakkaarten... Er moet van alles aangepast worden voordat het sowieso zin heeft om "laten weten aan de GMK dat we inzetbaar zijn".  ::) Kijk maar naar de alarmeringen van Hellevoetsluis: op zo'n manier werkt het dus niet of willen jullie ook midden in de nacht gealarmeerd worden voor een auto te water (in een slootje) in Dirksland of Middelharnis ??  :(
En zo zijn er nog wel wat zaken wat (goed) geregeld moet worden en afstemmen kost wat tijd.

Dus ja.... Je zal nog even moeten wachten!! Het is niet anders.  :D  Maar als het eenmaal zover is, zal een prima samenwerking zijn, denk ik!!!   :)


Arle,
Er hoeft wat dat betreft niets aangepast te worden als Ouddrop gaat werken zoals de brigades in Noord-Holland Noord werken met de P2000 en C2000.
Hellevoetsluis is denk ik geen strandreddingsbrigade, dus werkt dat anders. Ambtenaren hebben het al snel heel druk en duurt het m.i. veel langer dan nodig is. Helaas maken wij dat dagelijks mee.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 17 december 2007, 13:53:27
Muistroom,

je moet toch je inzet gebied vastleggen, je inzetcriteria, je opkomsttijden en natuurlijk de financiele afdracht.

Of denk je dat SARwacht aka Paul blij zal gaan worden, als hij aan het eind van het jaar een rekening van €1,15 per alarmering, huur van het gebruik van mobilofoons/ pagers, gesprekskosten voor zijn neus geschoteld krijgt? NEE, denk het niet.

En Muistroom, de werkafspraken in NHN zijn ook niet uniform. Er zit wel degelijk een verschil in per lokale strand-reddingsbrigade. En dan is er ook nog het verschil tussen de inzetten van de strand-reddingsbrigades en de reddingsbrigades op het IJsselmeer binnen de regio NHN. Het is maar net waar je als reddingsbrigade voor kiest en waar de zwakke schakel binnen de hulpverlening zit.

RR (beter 1 goede werkafspraak in de hand, dan 10 onzinnige inzetten buiten je werkgebied)
Elke hulpverlening start met communicatie.