Bij ons worden geen veiligheidsschoenen geeist binnen de gewone EHBO-diensten van het Rode Kruis. De eis is zwarte schoenen die er netjes uitzien.
Zelf heb ik ervoor gekozen om kistjes aan te schaffen.
- Deze kosten rond de 90 euro.
- Elke zich zelf respecterende dumpzaak en de London verkopen deze. Misschien nog wel meer winkels, maar dat weet ik zo niet.
- Ze moeten inderdaad eerst wel even ingelopen worden om aan de vorm van je voet aan te passen. (Ik heb er zelf nooit blaren van gehad, kennissen van mij wel, maar deze hadden de veters niet goed dicht gedaan.) Hierna lopen ze echt super lekker. Ik loop er nu dagelijks op.
Een andere tip waar ik eens van heb gehoord om ze in één keer pasklaar te hebben, is ze te vullen met warm water en er dan een poosje in te lopen. Het precieze (?) weet ik er echter niet van.
- Zowel in de zomer als in de winter vind ik ze comfortabel. (Ik heb ze een jaar of 6, en door onzorgvuldige (lees: geen) verzorging zijn ze de laatste tijd niet helemaal waterdicht meer, dus dat is in combinatie met forse regen en kou niet helemaal ideaal meer ...)
Ik hoop dat je van andere mensen meer hoort, ook over andere schoenen, zodat je een goede keuze kunt maken.