schoeisel onder je RK-pak

Auteur Topic: schoeisel onder je RK-pak  (gelezen 7726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

timo

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2007, 22:41:10
Ik heb van de week een soort kisten gekocht ze waren 49.50 en ze zijn van het merk fostex, ik heb er al 2 dagen opgelopen, ik had totaal geen pijn in me voeten. Ze lopen gewoon heerlijk eigenlijk ze hebben een goed voetbed erin.

Voordegene die een plaatje wel intresant vonden hierbij een plaatje:

ze zien er hier wel wat anders uit want ze zijn niet recht, maar ik zal vandeweek zelf wel eens een foto maken en plaatsen
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

DanielB

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2007, 03:08:39
Die heb ik hier ook, die hebben zo'n Thinsulate isolatie. Ze zijn wel stevig, maar vallen groot en hebben geen verharde neuzen :)

In de Large enzo staan ze ook wel benaamd als 'Sniper Boots'.

timo

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2007, 18:44:48
Die heb ik hier ook, die hebben zo'n Thinsulate isolatie. Ze zijn wel stevig, maar vallen groot en hebben geen verharde neuzen :)

In de Large enzo staan ze ook wel benaamd als 'Sniper Boots'.

Dan heb jij andere ik heb wel verharde neuzen, er moet geen auto overheen rijden maar ze zijn harder dan normaal. En dat ze groot vallen heb ik geen last van gewoon dikke sokken er in aan en klaar.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2007, 12:19:50
zijn die schoenen niet een stuk zwaarder als normale schoenen
flappus  niet elke verandering is een verbetering

timo

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2007, 21:14:04

Ik vind het best meevallen, ja ze zijn wat zwaarder dan sportschoenen. Maar echt hel zwaar vind ik ze niet ik vind ze juist een goed gewicht hebben.

DanielB

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2007, 21:50:37

Ligt eraan wat jij 'normale' schoenen noemt. Dat zijn voor mij bijvoorbeeld Vans en die zijn opzich vrij licht, terwijl mijn nettere schoenen (die sommigen als 'normale' schoenen omschrijven) weer zwaarder zijn.

Veiligheidsschoenen zullen wel zwaarder zijn, maar dat heeft te maken met o.a. de verharde neus, staal dat in de zool is verwerkt e.d.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2007, 01:22:33
Ik loop op de veiligheidsschoenen die ik van me werk heb. Deze lopen zelfs zo prima dat ik ze in mijn vrije tijd niet eens uit doe na werktijd.
Bij RK inzeten draag ik ze dus ook. Nu heb ik nog licht bruin, maar volgende keer kijk ik of ik ze in het zwart of donker grijs kan krijgen.

Voor mijn werk heb ik veiligheidsschoenen die ook nog ESD veilig moeten zijn.
ESD is electro static discharge. De bekende knetters als je op een droge winterdag je trui uit trekt. Die electrische lading wordt ook via mijn schoenen afgevoerd.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

patrick r

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2007, 22:35:15
ik loop het liefst tijdens mijn diensten op werkschoenen
half hoge van het merk bata.

kosten ongeveer €90,-

maar doordat ik ze voor mijn opleiding en werk bijna dagelijks draag
vind ik het een redelijke prijs.

en inlopen hoef ik ze zelf ook niet
is tot nu toe nog altijd geweest, een nieuw paar kopen en de volgende dag meteen een hele dag lopen.

hocje en chaufje

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2007, 13:16:49
Hoi, zelf draag ik bij elke inzet mijn wandel/bergschoenen van Meindel, en mijn vriedin ook al wisselt ze dat af met de oude sigma schoenen, (ze zijn pas door nieuwe vervangen)

ps: voor degene naar Nijmegen een fijne week met veel zon, weinig regen en niet te teveel werk) Laatste keer voor ons is alweer 5 jaar terug. groetjes Pascal en Tanja ;)

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #19 Gepost op: 6 juli 2007, 20:43:41
normaal gezien loop ik meestal op teenslippers of sportschoenen of instappertjes allemaal heel erg ligt. ben nu al tijdje met wandelschoenen aan het lopen en vind ze loeizwaar
flappus  niet elke verandering is een verbetering