[witte kolom] Een dag naar de dierentuin

Auteur Topic: [witte kolom] Een dag naar de dierentuin  (gelezen 39752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #100 Gepost op: 10 juli 2007, 20:03:55
Aangezien de cap. refill OK is, is er geen reden tot acute haast... Break-pack ertegen en richting uitgang, met een tussenstop bij de SEH ;)
Arts  www.alphalog.nl


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #101 Gepost op: 10 juli 2007, 20:10:14
Vesalius, mijn complimenten (ok even offtopic ;))

het is denk ik juist leuk en leerzaam voor de andere dit soort info
 O0


dacht mag ook weleens even gezegd worden....

back on topic en ik zie jullie wel met jongen op de SEH ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #102 Gepost op: 10 juli 2007, 23:14:24
back on topic en ik zie jullie wel met jongen op de SEH ;)

Wat zouden jullie adviseren indien er in dit geval gebeld zou woren met de vraag nu komen of over een paar uur thuis ?
Ga uit van weinig pijn door stabilisatie en verdere gegevens als verstrekt door Vesalius ?
verder natuurlijk de ronkende bussen op de achtergrond en evt een patient die het liefst thuis met ouders naar het ziekenhuis wil.
heb je enig vertrouwen in het beoordelingsvermogen van de volslagen onbekende aan de andere kant van de telefoon ?

Wellcht is het uit het oogpunt van aansprakelijkheid altijd het verstandigst dat je (de seh dus) in zo'n geval zegt, "ik kan alleen maar adviseren om nu hier langs te komen, maar ja als hij/zij dat zelf niet wil ....."

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


jee-pee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #103 Gepost op: 11 juli 2007, 18:21:05
Een beetje erg late reactie maar toch...

Eerst even m'n complimenten voor de casus.
Ik ben zelf werkzaam geweest op de eerstehulp van een groot pretpark en wil jullie erop wijzen dat het echt van belang is deze in te schakelen.
Niet dat zij het misschien beter kunnen maar puur om het feit dat het in het park gebeurd waar ook zij een verantwoording hebben!
Daarnaast was er op mijn werkplek naast de eerstehulp een technischedienst, BHV-team, beveiliging en evt bedrijfsbrandweer aanwezig die je kan inzetten.
Ook zullen alle meldingen die vanaf het park worden gedaan naar 112 vaak terug gemeld worden naar de centrale post op zo'n park dus dan is het nogal slordig om buiten hen om van alles te regelen. Want welke aanrijroute moeten hulpverleners nemen enz, enz.....
Dus meld vooraf je uitje aan bij de organisatie van je park (misschien alleen al handig voor korting) spreek een centraal contact persoon af en vraag om een calamiteiten nummer van het park!

J-P


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #104 Gepost op: 11 juli 2007, 18:57:24
Inderdaad een hele leuke casus, ik weet niet of ie al helemaal klaar is, maar ik ben nog wel benieuwd wat deze patient nu uiteindelijk bleek te mankeren.
Ik ga er dan even vanuit dat het een real-life casus is.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #105 Gepost op: 11 juli 2007, 23:58:21
Yes, ik heb toch iets goed in deze casus... ;D ::)

Citaat
weetje_hgl schreef op pagina 1:
Verder moet het parkt op de hoogte zijn van de komst van een grotere groep lichamelijk gehandicapte kinderen,


Een beetje erg late reactie maar toch...

Eerst even m'n complimenten voor de casus.
Ik ben zelf werkzaam geweest op de eerstehulp van een groot pretpark en wil jullie erop wijzen dat het echt van belang is deze in te schakelen.
Niet dat zij het misschien beter kunnen maar puur om het feit dat het in het park gebeurd waar ook zij een verantwoording hebben!
Daarnaast was er op mijn werkplek naast de eerstehulp een technischedienst, BHV-team, beveiliging en evt bedrijfsbrandweer aanwezig die je kan inzetten.
Ook zullen alle meldingen die vanaf het park worden gedaan naar 112 vaak terug gemeld worden naar de centrale post op zo'n park dus dan is het nogal slordig om buiten hen om van alles te regelen. Want welke aanrijroute moeten hulpverleners nemen enz, enz.....
Dus meld vooraf je uitje aan bij de organisatie van je park (misschien alleen al handig voor korting) spreek een centraal contact persoon af en vraag om een calamiteiten nummer van het park!

J-P
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #106 Gepost op: 12 juli 2007, 07:50:19
Yes, ik heb toch iets goed in deze casus... ;D ::)

En dat is toch niet het enige?? Alleen al uit die eerste posting haal ik al meerdere goede ideeën zoals tel nrs./welke begeleider bij welk kind/etc. :)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #107 Gepost op: 12 juli 2007, 18:00:39
Inderdaad een hele leuke casus, ik weet niet of ie al helemaal klaar is, maar ik ben nog wel benieuwd wat deze patient nu uiteindelijk bleek te mankeren.
Ik ga er dan even vanuit dat het een real-life casus is.

Jacques

Het is inderdaad een real-life casus (met hier en daar wat aanpassingen ;)). Probeer vanavond nog even de röntgenfoto te vinden, komt de ontknoping zodra ik die gevonden heb :)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #108 Gepost op: 12 juli 2007, 19:37:50
Dat zou mooi zijn, ik ben benieuwd .....
Er was dus in ieder geval een foto gemaakt en er zal wel wat op te zien zijn .....
Ik ben benieuwd
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #109 Gepost op: 14 juli 2007, 15:55:54
@ Jacques:

I.v.m ongerustheid zou ik zeggen kom langs :)
i.p. zou een paar uur later ook prima zijn hoor ;)


of ik heb er over heen gelezen, maar ik kan zo één twee drie niet de pijn beleving terug vinden hoe de jongen het zelf ervaart, anders zou ik hem toch wel eerder langs brengen :)