[witte kolom] Een dag naar de dierentuin

Auteur Topic: [witte kolom] Een dag naar de dierentuin  (gelezen 39767 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2007, 21:36:30
Dit kamp wordt verzorgd door vrijwilligers, de begeleiders zijn dus geen opgeleide verzorgende e.d. wel is er een verpleegkundige op het kamp om de begeleiders te ondersteunen/coachen en voor de verpleegtechnische handelingen.
[/quote]

de verpleegkundige gaat dan ook mooi mee
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2007, 22:40:36
Citaat
Ja, er gaat ook een verpleegkundige mee, zij heeft veel ervaring met de verzorging en begeleiding van lichamelijk gehandicapten. Natuurlijk kent zij wel de basis van EHBO maar ze heeft verder geen aanvullende training/ervaring in EHBO

Nog even een kleine vraag erbij, wat verwachten jullie extra van haar?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 4 juli 2007, 22:58:07
Een verpleegkundige is behoorlijk wat hoger opgeleid dan een EHBO-er... sterker nog, als je een goede pleeg meehebt, zou een EHBO-er volstrekt overbodig moeten zijn. Dit varieert natuurlijk van pleeg tot pleeg...
Arts  www.alphalog.nl


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #43 Gepost op: 5 juli 2007, 11:16:39
Dat als je een goede vpk hbt een ehbo-er overbodig is dat klopt voor een deel, maar aan de andere kant de vpk gaat in eerste instantie mee voor de verzorging, en als daar ehbo taken tussendoor komen dan krijgt hij/zij het wel erg druk, en daarnaast is het altijd verstandiger om met 2 hulpverleners te zijn, je weet nooit wat je tegenkomt.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #44 Gepost op: 5 juli 2007, 11:49:40
even ter info omdat ik er juist zekers van overtuigd ben, dat een ehbo-er hier juist op zijn plaats is :)

nl. er zijn diverse soorten verpleegkundige opleidingen (hmmm...even om het makkelijk/ ingewikkeld te maken)

een Z-verpleegkundige heeft veel verstand van gehandicapten, een B- verpleegkundige --> psychiatrie
hbo/mbo met praktijk ervaring ? en zo ja waar?

Ik bedoel er mee aan te geven dat er niet blind gevaren moet worden op het feit dat er een verpleegkundige mee gaat zij ook de wijsheid in pacht heeft, er mag wel uit gegaan worden van een basale ehbo kennis, m.i. ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #45 Gepost op: 5 juli 2007, 12:05:04
Hmm oke, als dat zo is... bedank je voor de info..

ps zijn we nog onderweg of zijn we al terplaatse??


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #46 Gepost op: 5 juli 2007, 14:05:44
Hmm oke, als dat zo is... bedank je voor de info..

ps zijn we nog onderweg of zijn we al terplaatse??

Ga jij maar even een ijsje eten met Jacques en RadaR, dan wachten we nog even af of er nog meer EHBO'ers op komen dagen  ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #47 Gepost op: 5 juli 2007, 14:39:13
>:D :D


Harry007

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 5 juli 2007, 15:26:43
Zo net Bokito opgesloten, nu kan ik ook komen helpen. Ik wil nog even aangeven dat een elektrische rolstoel zeker zwaar is, maar de versie van 400 kilo heb ik nog niet gezien, bij ons zitten er dagelijks rolstoelers in de bus, als er zoals door de casus aangegevenongeveer 20 zijn met een elektrische rolstoel, zou dat 8000 kilo wegen? Zoveel laadvermogen heeft zelfs een dubbeldekker niet...

Back on topic,

Als het goed is kan de jongen niet uit de rolstoel gevallen zijn, als hij zijn veiligheidsriem omhad. Ik zie zelf niet zo snel groot letsel ontstaan, bij dat soort kinderen is meestal een goed zijdelingse hoofdsteun gemonteerd, en door de val zie ik ook niet zo snel een arm onder de stoel liggen, zeker niet nu hij deze minimaal kan bewegen. Ik zou gezien mijn geringe kennis van deze aandoeningen wel graag een vpk laten controleren hoe het met de rug is, om zo ernstig letsel te voorkomen als je de stoel met een paar man op zn wielen zet.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #49 Gepost op: 5 juli 2007, 22:43:30
Wat is de achtergrond van deze verpleegkundige? Inderdaad neemt iedereen aan dat ze hoger gekwalificeerd is dan een EHBO-er, maar is dat wel zo?
Arts  www.alphalog.nl