Exposure is voor mij voornamelijk de blootstelling aan de omgeving, in dit geval dus onderkoeling. Examine en Evaluate staat bij mij meer F en G (in het ABCDEFG protocol): Full set of vitals en Giving Comfort (jaja, er is meer achter de horizon van de E).... Pijn onderzoek ik voornamelijk in de D van disability, en dan vooral de relevante pijn: bij een val als deze op pijn in de nek, rug en ledematen (voor zover mogelijk).
Tja het is wel een bijzondere uitleg van "to expose" maar het zou kunnen
In jouw geval komt het onderzoek waarschijnlijk bij de H van "head to toe" gevolgd door de I van "inspect posterior surfaces"
De F geeft je allelerlei meetwaardes en de G is inderdaad "give comfort", dus pijnbestrijding en andere zaken. in beide gevallen zul je echter geen info over letsels krijgen.
De E is toch echt bedoeld om dat wel te bepalen (zit er nog een verborgen kogelgat, messteek etc etc) en daarom 'expose' je iemand aan de onderzoekende blikken en handen van de hulpverlener. het gedatailleerde "head to toe" volgt dan later om minder bedreigene letsels op te sporen.
Kwestie van definitie, in de TNCC en PHTLS gebruik je de E fase voor onderzoek, ik kan me niet voor stellen dat het in de ATLS aanpak anders is ?
Jacques