Beste CM,
Enigsinds kan ik uw reactie begrijpen. Ik volg het betreffende onderwerp ook al een tijdje, maar ben het echter niet eens met de meeste argumenten, en dus meningen, die daar worden gegeven. Als ik het mij goed kan herrineren heb ik mijn mening daar ook al eens verkondigd.
Ik dacht niet meteen aan een reanimatie, ik hield dit echter als mogelijkheid in mijn achterhoofd. Ook ben ik mij ten alle tijde bewust van het feit dat zo'n melding ook een geweldsmisdrijf zou kunnen zijn, met een eventuele verdachte nog aanwezig. Echter heb ik de woning met voorzichtigheid benaderd, en heb geen aanwijzingen gevonden dat het hier om een geweldsmisdrijf zou gaan. Tevens is de wijk waar ik woon, en al helemaal dat gedeelte waar het incident plaatsvond, alles behalve een 'probleemgebied'. Natuurlijk is dit geen garantie dat er niks kan gebeuren, maar het is natuurlijk wel zo dat je in een 'vertrouwde' wijk bereidt bent meer risico te nemen.
Ook zou het n.m.i. zonde zijn om het P2000 netwerk af te schermen. Immers als dit wel een reanimatie geweest zou zijn, was het de ambulance niet gelukt om binnen zes minuten ter plaatse te zijn. Ikzelf was binnen anderhalve minuut bezig met het slachtoffer, dus inclusief observatie van het huis en personen. De tijd die hiermee gewonen is zou levensreddend kunnen zijn.