@WillemD:
De eerste intentie was om te kijken of het een nieuwswaardig incident zou zijn, dat is mijn hoofddoel om op meldingen te rijden. In 9 van de 10 gevallen ben ik ook pas ter plekke als de hulpdiensten er al zijn, en is er voor mij geen noodzaak meer om EHBO te verlenen. In dit geval woonde ik er 2 minuten vandaan en de ambu heeft met A1 8 minuten nodig. Niet zo raar dus dat ik er eerder was
Aangezien dit een onwelwording was, en we dat soort incidenten niet melden op de sites waar ik foto's voor maak, kon ik er voor kiezen om door te rijden (immers het was nniet nieuwswaardig en dat was mijn doel) of om uit te stappen, camera in de auto laten en me verdienstelijk maken als burger.
Zoals uit mijn vorige post valt op te maken, heb ik voor de laatste optie gekozen.
Ben het overigens wel met je eens dat je als niet professional niet op een melding moet gaan rijden met als doel hulp te gaan verlenen. Komt het voor dat je hulp kunt bieden, dan is het mooi meegenomen. Maar het zou niet je primaire doel moeten zijn.
Overigens komen de pro's tegenwoordig niet altijd met 2 mensen in een voertuig. De Rapid Responder komt alleen, evenals de meeste OVD's