Ik denk dat je als hulpverlener minder last hebt van een jochie met een camera wat foto's maakt voor een website, want die weten meestal wel een beetje gepast afstand te houden e.d. een passant met een telefoon die foto's maakt hecht daar minder waarde aan, en zal dus ook dichterbij gaan staan. Maar dit is slechts mijn mening.
Ik weet wel zeker dat 't juist andersom is, heb genoeg ervaring op dat gebied.
Die kinderen met hun camera's en 112 sites willen zojuist zo ver mogelijk ver mogelijk vooraan staan om maar zo veel mogelijk mooie plaatjes voor hun website te kunnen schieten, de buurtbewoner/passant laat 't meestal bij 1 of 2 foto's, gewoon om te laten zien aan vrienden of thuis ofzo.
Bijv. een auto over de kop, buurtbewoner maakt 1 foto van alleen de auto en zegt later thuis "moet je eens zien wat hier vanmiddag gebeurd was" terwijl die kinderen met camera's tig foto's achter elkaar maken, van de auto, van onze voertuigen, van ons terwijl we naar buiten komen met de pt, enz enz, en dat is gewoon vaak irritant.
Bovendien zie ik niet echt een groot verschil meer tussen buurtbewoners met gsm's en jochies met een camera?
Zie mijn post hierboven.
Die passent/buurtbewoner heeft vaak aan 1 overzicht foto (auto op z'n kop) genoeg terwijl die kinderen maar foto's blijven schieten en het liefst zo dicht mogelijk bij ons en de patient gaan staan.
Of wij komen naar buiten met 'n patient op brancard of halen er eentje uit de auto terwijl er 10 "zelfbenoemde brandweerfotograven" hevig op los schieten en dat is gewoon vervelend voor de patient.
En dan kunnen wij weer uitleggen hoe 't komt dat er zo'n horde kinderen met camera staat en dat zij op hun pagers en het internet precies kunnen lezen wat wij doen en waar wij heen gaan, en dus ook 't adres van betreffende patient als 't aan huis is, en die zijn daar ook vaak niet gecharmeerd van.
Maar goed, waar maak ik me eigenlijk nog druk om, ik heb hier geen last meer van zelfbenoemde brandweerfotograven, grote groepen kinderen, 112 websites die perse als 1e hun foto's online willen hebben en andere zwaailicht-geile personen die ons/politie/brandweer maar zo veel mogelijk willen achtervolgen...