Als fotograaf eerder dan hulpverleners.... tjah overkomt mij ook wel eens. In mijn woonplaats zijn er drie fotografen (beroepsmatig) .
En wat doe je dan als fotograaf zijnde als je eerder op een plaats incident bent dan een hulpverleningsdienst afhankelijk van het soort incident ga je toch eerst kijken wat er precies aan het handje is in 99% van de gevallen is er toch al een noodhulp eenheid van de politie tp mocht dat niet het geval zijn dan ga je daar waar nodig/de mogelijkheid er is toch zo goed mogelijk hulp verlenen. En zullen HV diensten het toch van je overnemen zodat ik/wij als fotograaf ons werk kunnen doen.
Iedere fotograaf in deze plaats houd zich aan bepaalde gedragsregels, wat een hele fijne werksituatie cre-eert voor iedereen. Van vaders die fotografen bij de keel pakken hulpdiensten die in de weg worden gelopen is hier geen sprake, nee er word hier eerder gezegd van heren fijn dat jullie er weer zijn en belangeloos jullie beeldmateriaal weer aan ons ter beschikking stellen.
Vooral als je na een incident thuiskomt om je foto's naar de diverse media te sturen en meteen daarna naar de diverse hulpverleners zijn de bedankjes niet van de lucht. En dan ben je er eens een keer niet bij door andere verplichtingen dan kun je je lol op of je telefoon staat niet stil of puilt je mailbox uit van "goh ben je ziek of is er iets anders?". Nee dan zelfs de diverse mensen van het plaatselijke brandweerkorps die je de mogelijkheid bieden om na een zeer ernstig incident even een bakkie te komen doen en er even over te praten neem ik mijn petje (spreekwoordelijk) voor af .
En dan even over de slachtoffers van diverse incidenten, er zijn er het afgelopen decennium enkele tientallen geweest die door hun ongeval etc. niet een totaalbeeld hebben van wat er precies gebeurt is de mensen van die incidenten hebben mij via de diverse hulpdiensten of media gecontacteerd en gevraagd of ik ze beeldmateriaal wou geven , en natuurlijk hebben ze dit gekregen en heb ik hele mooie en fijne reacties gekregen van de diverse mensen.
Groeten Ronald.