Volgens mij is het bij een groot aantal korpsen zo dat ze niet echt een officiële brandweerfotograaf hebben, maar gewoon iemand die het doet en een weblogje heeft. Dat ze het allemaal leuk vinden en wel enige support geven. Soort van gedoogbeleid, het is er officiëel niet maar toch laten ze het gaan.
Dit vind ik dus helemaal nergens op slaan. Dat ''web-logje'' volgens jou, doen wij, Willem en Osdorp, om het dagelijkse leven in de uitrukdienst te laten zien.
Het word dus gewoon door de jongens van de uitrukdienst zelf gedaan. Dat vinden wij veel beter dan een brandweerfotograaf.
Een brandweerfotograaf in een stad als Amsterdam werkt niet, en ook niet per kazerne. Want die officiele fotograaf is niet 24/7 op de kazerne, is er niet als er geintjes uitgehaald worden, kan geen films maken vanuit de voertuigen, is er niet als er geoefend word in- of om de kazerne, is er niet als er op het BOC (opleidingscentrum) word geoefend, is er niet als er uitrukken of hulpverlenings klussies niet over p2000 gaan (gebeurt soms), is er niet als men de straat op gaat om boodschappen te doen, te orienteren, of een ijsje te halen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder zullen brandweerfotografen het best goed doen, maar zoals het nu met onze web-logs gaat, hebben we geen problemen en werkt het alleen maar beter. We weten ook dat als er een uitruk in een bepaald deel van de stad is, dat we vaak toch foto's krijgen, niet van officele brandweerfotografen.
Ohja ''wij/we'' zijn, de jongens van de uitrukdienst, en ikzelf, die samen de web-log doen, even voordat ik weer dingen naar me hoofd geslingerd krijg.