Danny 77,
De koffie, broodjes en dekens werden uitgedeeld door Brandweer personeel en op
initiatief van de Brandweer commandant. Deze personen waren al vanaf 07:00 uur in de weer
voor het concert at Sea. De laatste Brandweerman ging om 07:30 de volgende dag weer naar huis. Hij en de andere Brandweerlieden hadden
24 Hr op hun benen gestaan en hulp geboden. Diezelfde dag was hij om 09:30 weer op de
Brouwersdam aanwezig om het daar nog staande Brandweer equipment weer terug te laten brengen.
Ik denk persoonlijk ( ff niet naar mijn eigen kijkend ) een dikke PLUIM voor het Brandweer personeel
die bij Concert At Sea aanwezig waren.
Ik denk dat de repressieve dienst inderdaad een dikke pluim moeten krijgen!
Ik denk dat het 'probleem' hier dan ook in de voorbereiding zit....
Een concert van deze omvang moet grotendeels self-supporting zijn voor 'voorziene' problemen. Zij willen wat organiseren (en vangen daar ook geld voor) dan mag je ook verwachten dat de problemen die dat gaan opleveren door hun opgelost worden, al kost dat de organisatie geld.
Daar moet je als overheid op toezien dat de organisatie zijn maatregelen moet nemen. Dit houdt in dat er vooraf een goed advies van de GHOR/GGD, politie en brandweer moet liggen wat ze van de organisatie verwachten. De gemeente moet dit dan weer mee nemen in de evenementenvergunning. Volgens staan er in de rapporten van Dance Valley genoeg punten die je bijvoorbeeld kan verwachten met regen...
Als er om het evenement veilig te laten verlopen brandweer op het terrein aanwezig moet zijn... dan kan de organisatie ook brandwachten in huren...
Ze komen zelfs met een TS als je dat wilt...
Een TS naast het podium geeft blijk van een verhoogt brandrisico...
Welk organisatie bureau organiseerde het evenement? Het lijkt me dat ze de gemeente aardig in hun zak hebben...