Inzetverslag VC-2 bij Concert At Sea 2007 - Brouwersdam 30-06-2007

Auteur Topic: Inzetverslag VC-2 bij Concert At Sea 2007 - Brouwersdam 30-06-2007  (gelezen 6079 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2007, 19:01:41
Danny 77,

De koffie, broodjes en dekens werden uitgedeeld door Brandweer personeel en op
initiatief van de Brandweer commandant. Deze personen waren al vanaf 07:00 uur in de weer
voor het concert at Sea. De laatste Brandweerman ging om 07:30 de volgende dag weer naar huis. Hij en de andere Brandweerlieden hadden
24 Hr op hun benen gestaan en hulp geboden. Diezelfde dag was hij om 09:30 weer op de
Brouwersdam aanwezig om het daar nog staande Brandweer equipment weer terug te laten brengen.
Ik denk persoonlijk ( ff niet naar mijn eigen kijkend ) een dikke PLUIM voor het Brandweer personeel
die bij Concert At Sea aanwezig waren.

Ik denk dat de repressieve dienst inderdaad een dikke pluim moeten krijgen!  ;)

Ik denk dat het 'probleem' hier dan ook in de voorbereiding zit....  ;) :-X Een concert van deze omvang moet grotendeels self-supporting zijn voor 'voorziene' problemen. Zij willen wat organiseren (en vangen daar ook geld voor) dan mag je ook verwachten dat de problemen die dat gaan opleveren door hun opgelost worden, al kost dat de organisatie geld.

Daar moet je als overheid op toezien dat de organisatie zijn maatregelen moet nemen. Dit houdt in dat er vooraf een goed advies van de GHOR/GGD, politie en brandweer moet liggen wat ze van de organisatie verwachten. De gemeente moet dit dan weer mee nemen in de evenementenvergunning. Volgens staan er in de rapporten van Dance Valley genoeg punten die je bijvoorbeeld kan verwachten met regen...  ;) :-X

Als er om het evenement veilig te laten verlopen brandweer op het terrein aanwezig moet zijn... dan kan de organisatie ook brandwachten in huren...  ;) Ze komen zelfs met een TS als je dat wilt...  ;)

Een TS naast het podium geeft blijk van een verhoogt brandrisico... ???

Welk organisatie bureau organiseerde het evenement? Het lijkt me dat ze de gemeente aardig in hun zak hebben...  ;D ;D ;D


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #11 Gepost op: 2 juli 2007, 19:01:50
Danny 77,

De koffie, broodjes en dekens werden uitgedeeld door Brandweer personeel en op
initiatief van de Brandweer commandant. Deze personen waren al vanaf 07:00 uur in de weer
voor het concert at Sea. De laatste Brandweerman ging om 07:30 de volgende dag weer naar huis. Hij en de andere Brandweerlieden hadden
24 Hr op hun benen gestaan en hulp geboden. Diezelfde dag was hij om 09:30 weer op de
Brouwersdam aanwezig om het daar nog staande Brandweer equipment weer terug te laten brengen.
Ik denk persoonlijk ( ff niet naar mijn eigen kijkend ) een dikke PLUIM voor het Brandweer personeel
die bij Concert At Sea aanwezig waren.

@Firechief,
Ik begrijp je hele verhaal en "de pluim".
Maar in de basis is er één en ander niet goed gegaan:
- óók (vrijwillig) brandweerpersoneel mag geen 24 uur constant in touw zijn,
- om 7.30 naar huis en om 9.30 weer terug, na 24 uur gewerkt te hebben, om op te ruimen is een grove overtreding van de wettelijke regels,
- waarom maar 6 tractoren voor zo'n groot aantal auto's, je verwacht wat anders worden ze niet achter de hand gehouden?
- de locatie is prachtig maar het weer kan daar binnen een paar minuten geheel omslaan en afwijken van de rest van NL.

Misschien volgend jaar e.e.a. anders organiseren?
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2007, 19:07:36
(...)
- waarom maar 6 tractoren voor zo'n groot aantal auto's, je verwacht wat anders worden ze niet achter de hand gehouden?
- de locatie is prachtig maar het weer kan daar binnen een paar minuten gehhel omslaan en afwijken van de rest van NL.

Misschien volgend jaar e.e.a. anders organiseren?

Ik ben er niet geweest maar als je maar een beperkt aantal toegangen hebt dan kan je niet met een groot aantal tractoren gaan rijden..  Daarnaast, boeren worden een zeldzaam ras in NL... ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2007, 19:09:41
@Firechief,
Ik begrijp je hele verhaal en "de pluim".
Maar in de basis is er één en ander niet goed gegaan:
- óók (vrijwillig) brandweerpersoneel mag geen 24 uur constant in touw zijn,
- om 7.30 naar huis en om 9.30 weer terug, na 24 uur gewerkt te hebben, om op te ruimen is een grove overtreding van de wettelijke regels,
- waarom maar 6 tractoren voor zo'n groot aantal auto's, je verwacht wat anders worden ze niet achter de hand gehouden?
- de locatie is prachtig maar het weer kan daar binnen een paar minuten gehhel omslaan en afwijken van de rest van NL.

Misschien volgend jaar e.e.a. anders organiseren?

ik denk dat het allemaal op vrijwillige basis is geweest dat men door gegegaan is!    :) Hulpverlenen zit in je bloed!  :D Alleen moet je baas op een gegeven moment wel ingrijpen en je naar huis sturen / voor aflossing zorgen!...  ;)


firechief

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2007, 19:13:12
Ach,

Van de 55.000 man hebben het er zeker meer dan 54.500 mensen het ontzettend naar hun zin gehad
en hun avond niet laten verpesten door de regen. Ik denk dat voor Zeeland dit een uniek concert is
op een prachtige locatie. Het is de 2e keer dat dit georganiseerd wordt en laten we maar denken ieder
evenment heeft zijn leermomenten. Als er maar wel iets aan gedaan wordt.

Ook ondergetekende heeft weer een geweldige drukke, leerzame en bovenal leuke dag gehad. ( zie foto)



[verwijderd door de beheerder]


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2007, 19:32:07
Begrijp me niet verkeerd, alle lof voor de hulpverleners. Ik denk dat de fout zit bij de organisatie, niet gerekend op het omslaan van het weer, te weinig bussen, te veel mensen, crew te weinig gebriefd, geen nood-plan.

Misschien een idee om het concert te verplaatsen naar een andere locatie, waar de mensen bv keuze hebben uit verschillende vervoersmiddelen (OV), nu moet bijna iedereen met de auto komen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2007, 20:27:10
Volgende keer een huisje bij port Zeelande nemen..  ;)


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2007, 20:33:26
Waren we al plan voor volgend jaar. Vorig jaar file, dit jaar vast in de modder, volgend jaar lekker in de buurt slapen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2007, 20:34:35
Waren we al plan voor volgend jaar. Vorig jaar file, dit jaar vast in de modder, volgend jaar lekker in de buurt slapen

Of de fiets mee nemen en ergens in Ouddorp of Scharendijke parkeren...  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2007, 20:56:45
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article1594809.ece

Verklaring organisatie Concert at Sea:

,,Organisatie tevreden over Concert at SEA 2007

De organisatie van Concert at SEA blikt tevreden terug op de tweede editie van het festival. Een geweldige dag met een regenachtig einde.
Net als vorig jaar zal er direct na het evenement onderzoek onder de bezoekers gedaan worden. De resultaten van dit onderzoek zullen bepalen welke onderdelen verbeterd zullen worden voor de editie van 2008.
De belangrijke aandachtspunten van de eerste editie zijn grotendeels verholpen. Zo waren er nauwelijks wachtrijen bij de barren, eetgelegenheden en toiletten. De Brouwersdam zag er een dag na het evenement aanzienlijk schoner uit dan het jaar ervoor. Het evenement is zonder ongeregeldheden verlopen, de sfeer op het terrein was positief en vrolijk.
Wel heeft de regen na afloop voor veel vertraging en onbegrip onder de bezoekers gezorgd. Het KNMI heeft vandaag bevestigd dat de neerslag totaal onverwacht en in extreem grote hoeveelheden is gevallen. Op en rond de Brouwersdam is in korte tijd tussen de 35 en 40 mm regen gevallen. De neerslag in de rest van Nederland op datzelfde tijdstip was minimaal in vergelijking met dit gebied in Zeeland.
De organisatie betreurt het feit dat enkele bezoekers vast zijn komen te zitten op parkeerterrein P6. Ondanks voldoende maatregelen als rijplaten en houtsnippers heeft het weer op dit terrein gewonnen. Extra dekens, broodjes en koffie zorgden er echter voor dat ook deze bezoekers uiteindelijk tevreden het terrein verlieten.
Concert at SEA 2007; een geweldige dag met een regenachtig einde.''