Marechaussee v.s. politie?

Auteur Topic: Marechaussee v.s. politie?  (gelezen 29238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #150 Gepost op: 16 mei 2016, 22:46:19
De Amaroks hebben toch dynamische vierwielaandrijving? Dus in principe achterwiel, maar bij offroad vierwiel?

Toch?

Defensie rijdt toch niet serieus rond in SUV's met enkel achterwielaandrijving...?  :o

Klopt. Het is inschakelbaar, ook nog tussen high en low gearing. Het is ook verboden om 4x4 te rijden op asfalt.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #151 Gepost op: 16 mei 2016, 22:49:04
Citaat van: RS496 link=msg=1424378 date=1463430267
De Amaroks hebben toch dynamische vierwielaandrijving? Dus in principe achterwiel, maar bij offroad vierwiel?

Toch?

Defensie rijdt toch niet serieus rond in SUV's met enkel achterwielaandrijving...?  :o

De groene Amaroks hebben idd in terrein gewoon 4x4 (selecteerbaar met een pook). Of dat in de blauwe versie net zo is, geen idee. Overigens zijn de "operationele" MBs (volgehangen met comms/wapens/rekken/mensen) niet vervangen, slechts de voertuigen voor allehande leidinggevenden die 99/100x hooguit zand/bospaden meepakken of gewoon asfalt rijden. Daar voldoet die Amarok prima voor.
Bijdragen op persoonlijke titel.


guest15549

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 16 mei 2016, 22:58:44
Citaat van: Highfield link=msg=1424383 date=1463431744
De groene Amaroks hebben idd in terrein gewoon 4x4 (selecteerbaar met een pook). Of dat in de blauwe versie net zo is, geen idee. Overigens zijn de "operationele" MBs (volgehangen met comms/wapens/rekken/mensen) niet vervangen, slechts de voertuigen voor allehande leidinggevenden die 99/100x hooguit zand/bospaden meepakken of gewoon asfalt rijden. Daar voldoet die Amarok prima voor.

Aha, duidelijk. En zijn de Amaroks ook klaar om ingezet te worden in het buitenland of blijven ze in Nederland?


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #153 Gepost op: 16 mei 2016, 23:42:32
De groene Amaroks hebben idd in terrein gewoon 4x4 (selecteerbaar met een pook). Of dat in de blauwe versie net zo is, geen idee. Overigens zijn de "operationele" MBs (volgehangen met comms/wapens/rekken/mensen) niet vervangen, slechts de voertuigen voor allehande leidinggevenden die 99/100x hooguit zand/bospaden meepakken of gewoon asfalt rijden. Daar voldoet die Amarok prima voor.
Het is inderdaad zo dat de MB officieel niet is vervangen door de Amarok, echter in de praktijk is het wel het geval, teveel MB's met een rijverbod door ontbrekende onderdelen, zelfs wanneer je een MB aanvraagt dan krijg je een Amarok. Wat niet ten goede komt van de trainings capaciteit