Maar het zichtbaar zichtbaar dragen van tattoo verbieden is pure discriminatie. ONDERSCHEID MAKEN IS NIET TOEGESTAAN> PUNT!
Leuk dat jij een punt wil zetten, maar rechters (met meer verstand van zaken als u) hebben in het verleden in verschillende zaken al aangegeven dat een werkgever weldegelijk dit soort eisen mag stellen, mits goed onderbouwd, en dat het zeker geen discriminatie is.
En het mooie is dat we hier van mening over verschillen. Om (voor de zoveelste keer in deze discussie) met een extreem voorbeeld te komen:
Als een agent met overal doodshoofden op zijn gezicht voor een deur verschijnt om te vertellen dat dochterlief van 5 niet meer thuis komt omdat ze doodgereden is dan vind ik dat ongepast en ongewenst. En om te voorkomen dat we moeten gaan bepalen welke tattoo's we wel toe staan en welke niet is er besloten om alle vormen van zichtbare tatoeages te verbieden.
En als je het daar niet mee eens bent, dan moet je lekker ander werk gaan zoeken. (punt!)
Nogmaals, ik ben echt niet tegen een tattoo. Maar er zijn drie opties:
1 Of je verbied het helemaal (levert in principe geen discussie op, mits goed gehandhaafd)
2 je staat een deel toe, maar dan krijg je bij iedere situatie discussies, waarom hij wel, en ik niet etc (en ja, dat levert geheid gezeik op)
3 je geeft alles vrij, met het gevolg dat letterlijk alles! mag... ook de meest extreme gevallen die
ik ongepast vind bij een politieagent.
De eerste optie levert gewoon het minste gedoe op.