Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 86066 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #200 Gepost op: 30 november 2014, 23:07:27
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1311594 date=1417363557
En toch lopen ze rond in het Amsterdamse.

Jep.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #201 Gepost op: 30 november 2014, 23:39:30
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1311594 date=1417363557
En toch lopen ze rond in het Amsterdamse.

Collega's met gouden tanden?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #202 Gepost op: 1 december 2014, 09:37:12
Citaat van: Bert65 link=msg=1300753 date=1412724582
Het publiek beoordeelt en niet de werkgever.
Stel, er is een twist bij een tattooshop/motorclub of noem maar iets relevants en de hulp van de hulpverleners wordt ingeroepen. Als hulpverleners verschijnen een paar medewerkers met zichtbare tattoo's. De mensen zonder tattoo zullen snel het idee hebben dat de hulpverlener meer de kant van de tattooshop/motorclub zal trekken dan onpartijdig in het conflict staan.
Ten eerste is een agent in zo'n geval niet in de hulpverlenende taak maar als handhaver.
En als er een agent zonder zichtbare tatoo komt zullen de mensen met tatoo dan snel het idee hebben dat de handhaver meer de kant van de mensen zonder tatoo zullen kiezen ?
Of bij een conflict tussen Turkse mensen en autochtone Nederlanders een agent van Turkse komaf  de kant van de Turkse mensen zal kiezen ?
Als je zo gaat denken is er altijd een reden waarom  handhavers het in de ogen van 1 van de partijen niet zou mogen optreden.

Het probleem is dat die mensen een reden zoeken om zich achtergesteld te voelen, dus dat ze zich gediscrimineerd willen voelen en daar een zondebok voor zoeken.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #203 Gepost op: 1 december 2014, 13:26:19
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1311696 date=1417423032
Het probleem is dat die mensen een reden zoeken om zich achtergesteld te voelen, dus dat ze zich gediscrimineerd willen voelen en daar een zondebok voor zoeken.

Mooi verwoord! Kan niks anders dan mij daar geheel bij aansluiten.

Citaat van: Red link=msg=1311508 date=1417337809
De ene chef vind iets wel goed, waarbij de andere chef een zelfde soort tatoeage gaat verbieden omdat het niet gepast zou zijn. Je zal dan het eea echt goed op papier moeten zetten en moeten regelen.

En dus moet je het gewoon goed regelen. Bij haardracht hebben ze neergezet "onnatuurlijke kleuren" (of woorden van gelijke strekking) en dat is bewust zo gekozen om te voorkomenn dat een diender met geel, rood of blauw haar gaat lopen.

Zoiets zou je ook kunnen bedenken voor tattoeages bijvoorbeeld:

"Het is voor een functionaris werkzaam bij de Politie, niet verboden om tattoeages zichtbaar te hebben als hij of zij haar functie in uniform bekleed tenzij de tattoeage(s) in beeld, tekst en/of tekens aanstootgevend is en/of gerelateerd kan worden met verboden groeperingen, in beeld, tekst en/of tekens beledigend zijn voor geloof, geaardheid en/of huidskleur of wanneer de tattoeage(s) in beeld, tekst en/of tekens in strijd is met wettelijke bepalingen."

Voor de wijsneuzen die weer betweterig moeten of willen doen: ik heb deze tekst in 5 minuten uit mijn mouw geschud. Het ontwikkelen van een wetstekst duurt gemiddeld 1 jaar. Zeer waarschijnlijk ben ik allerlei zaken vergeten te belichten. De tekst is maar een globaal idee, niet meer en niet minder.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #204 Gepost op: 1 december 2014, 16:26:38
Citaat van: Cabo link=msg=1311652 date=1417387170
Collega's met gouden tanden?
Yup


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #205 Gepost op: 1 december 2014, 16:31:41
Zo hebben wij ook een collega die een kale kop heeft, maar een orthodox Islamitische baard heeft. Werkt prima in allochtone kringen, maar in sommige "oer-Hollandse" buurten werkt het niet altijd even goed.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #206 Gepost op: 1 december 2014, 22:34:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1311811 date=1417447901
Zo hebben wij ook een collega die een kale kop heeft, maar een orthodox Islamitische baard heeft. Werkt prima in allochtone kringen, maar in sommige "oer-Hollandse" buurten werkt het niet altijd even goed.

Mijn huidskleur zal vast ook niet in elke omgeving even goed werken  :D.

Met een baard vraag ik mij wel af waar de grens ligt kwa lengte, staat dit ergens omschreven?
Waarom kunnen tattoo's dan niet en een lange baard wel weer.


@mopper, ik vind je voorschrift aardig goed gelukt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #207 Gepost op: 2 december 2014, 00:22:38
Baard? hoe komen we in vredesnaam nou weer bij baard? We hadden het over tatoe's: gewoon plaatjes op wat voor plek dan ook. Baarden mogen maar op 1 plek staan! De rest is echt NOT DONE :o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #208 Gepost op: 2 december 2014, 00:46:34
Op zich is een baard, net als een tatoo, een uiterlijk kenmerk waar bepaalde mensen zich aan kunnen willen ergeren. ;)


Gast

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 2 december 2014, 00:51:18
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1311895 date=1417477594
Op zich is een baard, net als een tatoo, een uiterlijk kenmerk waar bepaalde mensen zich aan kunnen willen ergeren. ;)

Een lelijke harses kunnen mensen zich ook aan ergeren maar je kunt niet altijd en eeuwig tot in detail sturen op de gevoelens van de ontvangende partij of het typisch Nederlandse "laten we vooral ons niet zo gedragen/kleden dat we geen ergernis bij iemand anders opwekken".