Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 85987 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #100 Gepost op: 6 oktober 2012, 22:16:35
Tattoo v.s piercing?

Naar mijn bescheiding mening gaat die vergelijking helemaal niet op. Een piercing kan namelijk lichamelijke schade opleveren een tattoo nooit. En dat een tattoo geassocieerd wordt met "niet netjes" is zo 80's. Kijk in Scheveningen of Egmond op 't strand en je ziet dat een groot gedeelte van de burgers een tattoo heeft. Daarnaast de Politie is toch een afspiegeling van de maatschappij?? Lang haar mocht vroeger wel (weten we dat nog?) en nu is een tattoo ongewenst?

Zolang een tattoo niet aanstoot gevend is  O0

p.s. wie draagt er zijn trouwring tijdens de dienst? Wel eens aan gedacht dat een ring de vinger af kan rukken  :'( Mag ook niet volgens de richtlijnen van het korps en toch zie ik ze met bosjes (met trouwring) om lopen! En ja ook de leidinggevenden ...... 98uiye

en voor de belangstellenden: ja ik heb ook een plakplaatje en die staat niet op een zichtbare plaats.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #101 Gepost op: 7 oktober 2012, 00:01:49
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om te zien, maar... vindt wel dat het per tattoo verschilt. Teksten of afbeeldingen die bepaalde vragen/opmerkingen/reacties oproepen vindt ik minder geschikt om zichtbaar te zien, maar dat lijkt me vrij logisch.

En ja, het is een ruim begrip en iedereen oordeelt anders, gebruik gewoon je gezonde verstand zou ik zeggen  :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #102 Gepost op: 10 oktober 2012, 20:01:24
Zolang een tattoo niet aanstoot gevend is  O0
En hoe wil je dat beoordelen? Wat de een normaal vind kan een ander als aanstootgevend ervaren. Een selectiecommisie om dit te beoordelen?  e050

Wat mij betreft gewoon een duidelijk en simpel beleid, geen zichtbare tatoeages... Dan voorkom je iedere vorm van discussie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #103 Gepost op: 12 oktober 2012, 23:43:29
Toevallig in de uitzending EO Het Politiebureau van gisteren, een agent met zichtbare tattoos op zijn onderarm.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1291767

Hij komt in het begin meteen voor.

Zag idd in een aflevering met zichbare tattoos in de onder armen en aan beiden kanten van zijn nek. Dat ze dat goedkeuren en zo op tv ook nog showen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 24 oktober 2012, 01:10:25
Zag idd in een aflevering met zichbare tattoos in de onder armen en aan beiden kanten van zijn nek. Dat ze dat goedkeuren en zo op tv ook nog showen...

Kledingprotocol en tattoo-voorschriften zijn daar duidelijk in. Tattoo op zichtbare plaats = afdekken met lange mouwen. Mensen met een tattoo in de nek en dergelijke ken ik in ieder geval niet bij de politie. Wel diverse mensen die verplicht worden om de tattoo af te dekken (al dan niet met hansaplast of een brede leren armband)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #105 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:08:13
Kledingprotocol en tattoo-voorschriften zijn daar duidelijk in. Tattoo op zichtbare plaats = afdekken met lange mouwen. Mensen met een tattoo in de nek en dergelijke ken ik in ieder geval niet bij de politie. Wel diverse mensen die verplicht worden om de tattoo af te dekken (al dan niet met hansaplast of een brede leren armband)

Dan zou ik die serie maar eens bekijken ;)..
In een aflevering had iemand korte mouwen aan maar tattoos op zijn onderarmen en ik zag duideliik een tattoo boven de kraag van het overhemd uitkomen :p


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #106 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:53:55
Dan zou ik die serie maar eens bekijken ;)..
In een aflevering had iemand korte mouwen aan maar tattoos op zijn onderarmen en ik zag duideliik een tattoo boven de kraag van het overhemd uitkomen :p

Om welke aflevering gaat het dan?

Overigens blijf ik van mening dat een tattoo opzich wel moet kunnen, zolang het geen aanstootgevende tattoo's zijn. Maar ik kan ook goed begrijpen dat er 1 lijn wordt getrokken dat er geen zichtbare tattoo's mogen. Maar ik vind dan wel dat men er strenger op moeten controleren, want dat gebeurd niet in het Amsterdamse. Ik zie nog regelmatig collega's die een zichtbare tattoo hebben.

Naast de tattoo's, vind ik dat men dan ook strenger moet optreden tegen piercings (oorbellen), want zoals eerder al gezegd deze kunnen daadwerkelijk tot letsel leiden. Een tattoo niet.

Ik heb ook meerdere niet zichtbare tattoo's
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #107 Gepost op: 26 oktober 2012, 18:33:13
Dan zou ik die serie maar eens bekijken ;)..

Ja de serie volg ik... Erg vreemd allemaal, maar blijkbaar ''kan dat allemaal'' in Zeeland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #108 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:57:26
Ja de serie volg ik... Erg vreemd allemaal, maar blijkbaar ''kan dat allemaal'' in Zeeland.

Hihi 8) ja inderdaad. De betreffende collega heeft een behoorlijk aantal tattoos en als hij alles zou moeten afdekken zou hij in de zomer een parka moeten dragen. Gaat m niet worden. En dan zijn ze in Vlissingen ( in verhouding tot andere bureaus in het district) behoorlijk streng op de regelementjes.

Fun fact: ik zit zelf in de intro van het programma.


Vincent82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #109 Gepost op: 11 november 2012, 20:44:09
Zag idd in een aflevering met zichbare tattoos in de onder armen en aan beiden kanten van zijn nek. Dat ze dat goedkeuren en zo op tv ook nog showen...

Ja de serie volg ik... Erg vreemd allemaal, maar blijkbaar ''kan dat allemaal'' in Zeeland.

Ik bén de desbetreffende collega met de tatoeages waarover jullie het hebben. Vertel mij nou eens wat er mis is met dit "goedkeuren" en op TV showen? Ik kan mijzelf behoorlijk ergeren aan het feit dat er bepaalde collegae altijd maar lopen te zeuren over de tatoeages. Ik ben op deze manier aangenomen en werk al jaren met korte mouwen. De collegae waarmee ik werk en mijn chefs hebben het er nooit over. Zelfs de korpschef, waarmee ik al vaker aan 1 tafel heb gezeten, heeft er nooit één woord direct of indirect erover gezegd.  Wat zeg ik.. na een gesprek met onze nieuwe grote baas Gerard Bouwman zelf heb ik er niets over gehoord. En zoals deze man op mij overkwam zou hij zijn mening niet onder stoelen of banken steken.

Verder zijn de reacties van burgers altijd erg positief en maak ik met veel mensen makkelijk contact, juist door mijn zichtbare tatoeages.  Ik werk in de noodhulp en als biker en spreek dagelijks veel mensen. Het stelt mij dan ook erg teleur dat de enige negatieve reacties die ik ooit heb mogen horen (lezen) over mijn (zichtbare) tatoeages op internet staan.

Groeten Vincent.