Ik bén de desbetreffende collega met de tatoeages waarover jullie het hebben.
Hallo Vincent,
Allereerst welkom én bedankt voor het delen van deze informatie.
Ik verbaas mij er over, in het basiskledingprotocol van de Nederlandse politie wordt er, heel kort gesproken over
''Geen zichtbare tattoeages''
In een korpsspecifieke uitvoering staat het iets langer omschreven:
''het zichtbaar dragen van een tatoeage heeft niet de representatieve uitstraling die het korps van haar medewerkers verwacht en is daarom niet toegestaan. Voor medewerkers die al een tatoeage hebben, geldt dat hieromtrent afspraken worden gemaakt met hun chef en dat de afspraken hieromtrent zich slechts beperken tot een zeer beperkt aantal uitzonderingsmomenten. Te denken valt dan aan het niet bedekken van de tatoeage bij zeer warm weer.''
In mijn regio en in diverse andere regio's waar ik bekend mee ben worden collega's verplicht om lange mouwen te dragen. Het gaat zelfs zover dat collega's pleisters plakken over tattoeages in de zomerperiode om alsnog met korte mouwen te kunnen lopen. Geen pleister = lange mouwen, geen pleister en tattoo zichtbaar is aangesproken worden door een leidinggevende en omkleden.
Mensen met zichtbare tattoeages op plaatsen waar het niet bedekt kan worden, worden bij sommige korpsen gewoonweg niet eens aan genomen.